آثار 190 آزاده استان قم گردآوری شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم گفت: تا کنون آثار 190 آزاده هشت سال دفاع مقدس در قم گردآوری شده است.
کد خبر: ۱۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶ - 12August 2013

آثار 190 آزاده استان قم گردآوری شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، محمد کاظم پورامینی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در آستانه سالروز ورود آزادگان به کشور با اعلام اینکه طرح جمع آوری آثار آزادگان از نیمه دوم سال گذشته در قم آغاز شده، اظهار داشت:این آثار از 552 آزاده در قید حیات و ساکن استان قم گردآوری می شود.

مدیرکل بنیاد قم افزود: این طرح در پی اجرای منویات مقام معظم و تاکیدات ایشان در دیدار سال گذشته با آزادگان در خصوص گردآوری آثار آزادگان، جمع آوری و ثبت و آرشیو خاطرات مکتوب و شفاهی آزادگان و ذخیره کردن این اسناد ارزشمند دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های آینده در حال انجام است.

وی گفت: این آثار منابعی غنی و ارزشمند و مستند برای پژوهشگران، محققان و تولیدکنندگان آثار هنری هستند و منجر به ایجاد یک بانک اطلاعاتی است.

پورامینی خاطر نشان کرد: آثار شفاهی آزادگان در استودیویی با دکور صحنه دوران اسارت و با سه دوربین تا کنون اعم از آزادگان سیاسی دوران انقلاب و آزادگان دوران دفاع مقدس گردآوری شده است.

وی افزود: اطلاعات مکتوب و شفاهی این عزیزان دریافت و ضبط شده و در سه نسخه در قالب لوح فشرده، در اختیار آزادگان، بنیاد استان قم و بنیاد مرکز نگهداری می شود.

پورامینی تاکید کرد: خاطرات و آثار ایثارگران امانتی است که باید ثبت و ضبط شده و به نسل ها منتقل شود و به عنوان اسنادی معتبر از دوران هشت سال دفاع مقدس باقی بماند.

وی خاطر نشان کرد: آن دسته از آزادگانی که فوت کرده اند چنانچه آثار شفاهی و مکتوبی از خاطرات ایشان باقی مانده باشد؛ خانواده های معظم می توانند این آثار را در اختیار بنیاد قرار داده تا مورد بهره برداری قرارگیرد.

نظر شما
پربیننده ها