فرمانده سپاه ایلام عنوان کرد

نقش تاثیرگذار معلمان و دانش آموزان در دفاع مقدس

فرمانده سپاه استان ایلام گفت: بخش عمده‌ای از رزمندگان دوران دفاع مقدس دانش آموزان و فرهنگیان بودند و ما در دفاع مقدس شاهد ایثارگری این عزیزان بودیم.
کد خبر: ۲۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۰ - 25May 2014

نقش تاثیرگذار معلمان و دانش آموزان در دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار "سید صادق حسینی" فرمانده سپاه امیر المومنین(ع) استان ایلام که بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در اجتماع کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام سخن میگفت با بیان این مطلب که توجه به آموزش و پرورش توجه به پیشرفت جامعه اسلامی است، تاکید کرد: پایه اصلی توسعه کشور آموزش و پرورش است.

وی افزود: چند نهاد در کشور مبدا تحول فرهنگی هستند که نقش آموزش و پرورش در این راستا از اهمیت ویژهای برخوردار است.

سردار حسینی به نقش تاثیرگذار معلمان و دانش آموزان در دوران دفاع مقدس اشاره و گفت: بخش عمدهای از رزمندگان دوران دفاع مقدس دانش آموزان و فرهنگیان بودند و ما در دفاع مقدس شاهد ایثارگری این عزیزان بودیم.

وی به آزاد سازی خرمشهر به عنوان نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس اشاره و گفت: آزادسازی خرمشهر از لحاظ نظامی نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق  شناخته میشود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) تصریح کرد: از این عملیات و این روز به عنوان نمادی از پیروزی، مقاومت و ایستادگی در برابر دشمن یاد میشود و پاسداشت این روز تکریم ارزشهای مقدس دوران دفاع و ایثارگری فرزندان ایران  اسلامی است.

سردار حسینی ادامه داد: در جریان آزادسازی خرمشهر حدود ۱۶هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و همچنین ۱۹هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند که از نگاه نظامی این کم دستاوردی نیست و نتیجه آن حذف حزب بعث از صحنه سیاسی بود.

نظر شما
پربیننده ها