احدی در گفت‌و گو با دفاع مقدس مطرح کرد

هر آزاده یک صفحه شخصی در پایگاه اطلاع رسانی موسسه پیام آزادگان دارد

مدیر عامل موسسه پیام آزادگان گفت: ایجاد سامانه جامع اطلاعات آزادگان، تدوین سند راهبردی آزادگان و برنامه اجرایی آزادگان در سال 1404، تدوین دانشنامه آزادگان توسط بنیاد دانشنامه نگاری ایران از جمله برنامه های راهبردی این موسسه است.
کد خبر: ۲۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ - 25May 2014

هر آزاده یک صفحه شخصی در پایگاه اطلاع رسانی موسسه پیام آزادگان دارد

احدی مدیر مسئول موسسه پیام آزادگان در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس در خصوص مهمترین اقدامات این مؤسسه درخصوص آزادگان و زنده نگه داشتن یاد و خاطره دوران اسارت و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اظهار داشت: مؤسسه فرهنگی آزادگان در جهت تحقق اهداف مشخصی همچون ارائه خدمات فرهنگی به آزادگان و خانواده آنان در راستای حفظ و تقویت روحیه ایثارگری آنان اقدام به ایجاد پایگاه اطلاعرسانی پیام آزادگان به عنوان مرجعی قابل اطمینان برای آزادگان سرافراز در فضای مجازی کرده است.

احدی با اشاره به برخی فعالیتهای این پایگاه اطلاع رسانی ادامه داد: این سایت ارتباط دوسویهای بین آزادگان در فضای مجازی برقرار و آزادگان عزیز ضمن مراجعه به سایت هم از اخبار کشور مطلع و هم از اخبار جامعه آزادگی بهرهمند میشوند.

وی اضافه کرد: برنامههایی برای تقویت این سایت داریم به گونهای که هر آزاده صفحهای شخصی در این سایت داشته باشد و این سایت تبدیل به یک شبکه اجتماعی گسترده خواهد شد.

مدیر عامل موسسه پیام آزادگان با اشاره به سایر فعالیت های این موسسه تصریح کرد: این موسسه به منظور تقویت روحیه آزادگان علاوه بر ایجاد سایت، نمایشگاهها، همایش ها و مراسمات متعددی با همکاری آزادگان برگزار کرده است که در این برنامهها عمده ترین هدف مؤسسه یعنی نشر و تبلیغ معارف قرآن و اهلبیت علیهم السلام و نیز نشر ترویج فرهنگ اسلامی و انقلابی آزادگان انجام گرفته که از جمله این برنامهها جشن حماسه صبر در سالگرد ورود آزادگان بود.

وی تاکید کرد: این برنامهها که با هدف گرامیداشت یاد و نام آزادگان و ترویج فرهنگ آزادگی ایثار و مقاومت و نیز زندهنگه داشتن یاد و خاطره مقاومت دلاورمردان آزاده با حضور خانوادههای آنان، جامعه ایثارگری، مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد، آزادگان سرافراز برنامههای متنوعی اجراء کردند که از برجستهترین آنها حرکت نمادین کاروان آزادگان در میدان آزادی بود که در نوع خود بی نظیر بود.

احدی در ادامه با بیان برخی ویژگی های این حرکت نمادین ادامه داد: نظم و انضباط این حرکت نمادین، حضور پرشور جوانان و سایر اقشار مردم حال و هوای روزهای آزادی این سرافرازان را تداعی کرد.

وی مهم ترین برنامه موسسه را برگزاری یادواره شهدای آزاده و سالگرد ارتحال مرحوم حجت الاسلام ابوترابی دانست و افزود: برگزاری همایشهای اردوگاهی با هماهنگی آزادگان همان اردوگاه ها و سایر نهادها،  برگزاری کلاسهای قرآن و نهجالبلاغه،  مشاوره پزشکی ـ حقوقی با رویکرد تحکیم خانواده،  برگزاری جشنهای میلاد چهارده معصوم جشن بزرگ میلاد حضرت فاطمه (س)، جسن میلاد امام رضا (ع)، جشن نیمهشعبان، جشن میلاد امام حسین( ع)،  برگزاری مراسم عزاداری معصومین(ع)،برگزاری اردوهای زیارتی، سیاحتی و تفریحی خانواده آزادگان،مشهد، قم، جمکران و...،  برگزاری اردوهای راهیان نور از جمله مهمترین اقدامات موسسه می باشد.

مدیر عامل موسسه پیام آزادگان در خصوص اقدامات این موسسه جهت گردآوری خاطرات آزادگان تصریح کرد: دوران مقاومت و پایداری آزادگان سرافراز در زندانهای رژیم بعث عراق، خاکریز پنهان دفاع بود. آزادگان پشت این خاکریز به نبردی مظلومانه و نابرابر به دشمن پرداختند و با ایمان به خدا از میراث عقیدتی خود جانانه دفاع کردند.

این آزاده دفاع مقدس اضافه کرد: ما معتقدیم ابعاد مختلف آن مقاومت و پایداری پنهان مانده است، و یکی از اهداف مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان انجام این رسالت میباشد. (گردآوری، ثبت و انتشار خاطرات آزادگان) جهت تحقق این مهم در چارت تشکیلاتی مؤسسه معاونت پژوهش دیده شده است که از وظایف اساسی آن گردآوری آثار و اسناد و خاطرات آزادگان و پالایش و ساماندهی آنها جهت نشر میباشد که در این راستا تا به حال 90 عنوان کتاب چاپ شده و حدود 10 هزار ساعت خاطره از آزادگان جمعآوری شده است.

وی درباره برخی برنامه های آینده موسسه پیام آزادگان نیز تاکید کرد: برنامههایی هم جهت تقویت این مجموعه و ایجاد شورای پژوهشی و مجمع نویسندگان آزاده در آینده داریم. همچنین برآنیم تا فضایی مناسب جهت بهرهگیری آزادگان و پژوهشگران برای دریافت اطلاعات و خلق آثار مهیا کنیم؛ البته سامانه جامع اطلاعات آزادگان در مؤسسه ایجاد شده و اطلاعات ارزشمندی از آزادگان گردآوری و ثبت شده است.

این رزمنده دفاع مقدس با اشاره به  ساماندهی عزیزان آزاده هنرمند و استفاده از هنر آنان که هم در دوران انسانساز اسارت خالق هنرهایی زیبا، شگفتانگیز و جذاب بودند، خاطرنشان کرد: به منظور تحقق این امر مهم، معاونت امور هنری در زیرمجموعه مؤسسه فرهنگی ایجاد شد و در راستای تولید آثار سینمایی، تلویزیونی، تئاتر و انیمیشن و هنرهای تجسمی با موضوع آزادگان و اهلبیت فعالیت می کنند.

احدی ادامه داد: در راستای برگزاری جشنوارهها و نمایشگاههای هنری، اقدام به ساماندهی هنرمندان آزاده شده است. تولید پنج مستند تلویزیونی بلند که هر کدام از مستندها در چند قسمت تولید می شود، در دست اقدام داریم و تعداد مستند دیگر نیز در دست بررسی و تحقیق برای اجرا وجود دارد.

وی در خصوص برنامه راهبردی موسسه پیام آزادگان تصریح کرد: نقشآفرینی مؤسسه در سطح ملی در زمینه چاپ و نشر کتب و برنامههای پژوهشی،  تدوین سند راهبردی آزادگان و برنامه اجرایی آزادگان در سال 1404،  تدوین دانشنامه آزادگان توسط بنیاد دانشنامه نگاری ایران از جمله برنامه های راهبردی موسسه می باشد.

مدیر عامل موسسه پیام آزادگان درپایان با اشاره به مطالبات آزادگان گفت:  مؤسسه خود را در  زمینه مطالبات آزادگان، موظف به احقاق حقوق آزادگان و حساسیت و صیانت از شأن و ارزش آزادگان می داند. همانگونه که رفع مشکلات آزادگان از اهم موارد است، هدایت و جلوگیری از برخی حرکات که ممکن است موجب وهن آزادگان بشود هم مهم است. در خصوص شرکتها نیز تمام تلاش مؤسسه این است که دوستان و مدیران این شرکت ها با شناخت کامل با آزادگان برخورد کنند و در این زمینه نیز در دوره های مختلف تذکر داده شد.

نظر شما
پربیننده ها