مدیر آموزش بهداری سپاه در جنگ تحمیلی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

امدادگران در دفاع مقدس با کمترین امکانات بهترین خدمات را به مجروحین ارائه دادند

مدیر آموزش بهداری سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: نیروهای امدادگر علی‌رغم مواجهه با سخت‌ترین شرایط و کمترین تجهیزات، هرگز خسته نشده و بهترین خدمات را به مجروحین ارائه می‌دادند.
کد خبر: ۲۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱ - 29May 2014

امدادگران در دفاع مقدس با کمترین امکانات بهترین خدمات را به مجروحین ارائه دادند

سید "کاظم میرطالبی" مدیر آموزش بهداری سپاه در دوران جنگ تحمیلی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: دوره تربیت و آموزش امدادگران در دوران دفاع مقدس در 14 استان برگزار میشد؛ در این دورهها خدماتی از آموزشهای سه ساعته تا کارشناسی به نیروهای پزشکی که آماده اعزام بودند ارائه میشد.

وی ادامه داد: همچنین نیروهایی را از سپاه با آموزشهای لازم پزشکی آماده میکردیم که وقتی عملیاتی انجام میشد به جبهه اعزام میشدند و در بیمارستانهای صحرایی، خط مقدم جبهه و اورژانسهای موجود در مناطق به خدمت میپرداختند.

میرطالبی اذعان کرد: نیروهای امدادگر با توجه به این که در سختترین شرایط، با کمترین تجهیزات لازم به رزمندهها خدمت میکردند هرگز خسته نشدند و  با کمترین امکانات بهترین خدمات را به مجروحین ارائه میدادند و هرگز اجازه ندادند که نیروها متوجه کمبودهای موجود در امداد رسانیها شوند.

مدیر آموزش بهداری سپاه در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در یکی از عملیاتها تعداد مجروحین ما بسیار زیاد شد، به حدی که تعدادی را روی زمین مداوا میکردیم؛ رزمنده ای از شدت درد به خودش میپیچید و ما مُسکّن نداشتیم  که به او بدهیم و چون او درخواست مسکن میکرد به ناچار مجبور شدیم قرص آنتی بیوتیک را به جای مسکن به او بدهیم، گاهی اوقات به قدری شرمنده مجروحین میشدیم که پس از رفتن آنها مدتها از لحاظ روحی وضعیت مناسبی نداشتیم.

میرطالبی در پایان گفت: تنها آرزوی من این است که بتوانم پاسخ آن کسانی را که جلوی چشم خودم به شهادت رسیدند را بدهم و بتوانم با  کارهایم ادامه دهنده راه شهدا باشم.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار