یکی از پزشکان دوران جنگ تحمیلی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

فرهنگ ایثار در دفاع مقدس الگویی برای جوانان است

یکی از پزشکان دوران جنگ تحمیلی با بیان اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس با ازخودگذشتگی‌های فراوان توانستند حماسه‌ای بزرگ را در تاریخ بشریت خلق کنند، گفت: این ازخودگذشتگی و فرهنگ ایثار باید الگویی برای جوانان ما باشد.
کد خبر: ۲۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶ - 31May 2014

فرهنگ ایثار در دفاع مقدس الگویی برای جوانان است

سردار سرتیپ دوم بازنشسته دکتر «خسرو نامجو نیک» از پزشکان دوران جنگ تحمیلی، در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار کرد: من در دوران جنگ از پرسنل کادر نیروی زمینی ارتش بودم و از سال ۵۹ با شروع جنگ تحمیلی به صورت داوطلب برای خدمترسانی به مجروحین به منطقه اهواز رفتم.

وی با ذکر خاطرهای از آن دوران افزود: یک شب ساعت ۱۱ هنگامی که میخواستم برای استراحت به خوابگاه مراجعه کنم، اتومبیلی جلوی بیمارستان ایستاد و افسر جوانی را که بر اثر موج انفجار دچار مشکل شدیدی شده بود را از آن پیاده کردند. سریعا به بیمارستان بازگشتم و به پرسنل بیمارستان توصیههایی را در مورد درمان این بیمار کردم و به آنها گفتم که به هیچ عنوان اجازه خروج این بیمار را از این بیمارستاان صادر نکنید.

نامجو نیک ادامه داد: بعد از نماز صبح که به بیمارستان بازگشتم دیدم که آن افسر جوان آن محیط را ترک کرده است. زمانی که پیگیر این موضوع شدم پرسنل بیمارستان گفتند که شبانه به دلیل شرکت در عملیات این مکان را ترک کرد و عازم جبهه شد.

وی خاطرنشان کرد: من از این موضوع درس بزرگی گرفتم که رزمندگان در آن دوران با از خودگذشتگیهای فراوان توانستند حماسهی بزرگ دفاع مقدس را در تاریخ بشریت خلق کنند؛ این ازخودگذشتگی و فرهنگ ایثار باید الگویی برای جوانان ما باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار