وفات حضرت ام البنین(س) روز مادران و همسران شهدا نامگذاری شد

کد خبر: ۲۰۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵ - 20April 2013

 فرح‌روز فتاحی در نشست خبری نخستین همایش حماسه‌سازان ویژه مادران و همسران شهدا که امروز در شورای فرهنگ عمومی برگزار شد، اظهار داشت: پیرو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی روز وفات حضرت ام البنین(س) روز مادران و همسران شهدا نامگذاری شد که از امسال این روز در تقویم کشور به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: در نخستین سال بزرگداشت این روز، ستادی متشکل از نظارت بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد و قرار شد دبیرخانه شورا پیگیر برنامه‌های این همایش باشد که در این رابطه تقسیم کاری نیز بین سازمان‌ها که عمدتاً فرهنگی هستند، صورت گرفت.

دبیر اجرایی همایش تکریم از مادران و همسران شهدا یادآور شد: برای تکریم مادران و همسران شهدا برنامه‌ای ساعت 16 تا 18 روز 4 اردیبهشت در تالار حوزه هنری با عنوان همایش حماسه‌سازان با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از جمله شهدای دفاع مقدس و شهدای انقلاب از جمله شهیدان تهرانی‌مقدم، شاطری و گنجی برگزار خواهد شد.

وی بیان داشت: تجلیل از 14 مادر شهید تهرانی و یک شهید زنجانی که این مادران از جمله مادران 4 و 5 شهید، دارای تک فرزند و اقلیت هستند، انجام می‌گیرد؛ همسران شهدا نیز در این همایش حضور خواهند داشت و از همسران شهیدی که فرزند شهید و مادر جانباز هستند، تجلیل به عمل می‌آید.

فاتحی افزود: در این مراسم حجت‌الاسلام رحیمیان نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی، مجتهدزاده، مادر شهیدان جنیدی سخنرانی خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگری در سازمان‌ها و نهادهای سراسر کشور برگزار خواهد شد؛ در این راستا استانداری‌های سراسر کشور، فرمانداری‌ها، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما، بسیج جامعه زنان، ستاد کل نیروهای مسلح، هیئت رزمندگان واحد خواهران در تهران و سراسر کشور و کانون مساجد ائمه جماعات برنامه‌هایی دارند و این برنامه‌ها بستر مناسبی در سطح گسترده برای سال‌های آینده ایجاد خواهد کرد.

دبیر اجرایی همایش تکریم از مادران و همسران شهدا اضافه کرد: بزرگداشت، تکریم و شناساندن مادران و همسران شهدا به جامعه از اهداف اصلی این همایش است و در حاشیه برگزاری همایش، نمایشگاه کتاب مشتمل بر کتاب‌هایی که تاکنون درباره مادران و همسران شهدا نوشته شده است، برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم تکریم مادران و همسران شهدا به فرهنگ عمومی و ماندگار تبدیل شود، گفت: در کشور نزدیک به 300 نفر از مادران شهدا تک‌فرزند بودند؛ متأسفانه برای شهدای تک‌فرزند کاری صورت نگرفته است که دبیرخانه در حوزه کتاب و مستند کارهایی انجام خواهد داد؛ در این راستا باید سازمان‌ها، نهادها و رسانه‌ها نیز وارد عرصه شوند.

نظر شما
پربیننده ها