درآستانه سالروز ارتحال جانگذار بنیانگذار انقلاب اسلامی

کتاب" اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)" منتشر شد

درآستانه بیست و پنجمین سالروزارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، کتاب "اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)" نوشته غلامرضا ذاکرصالحی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.
کد خبر: ۲۰۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ - 31May 2014

کتاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، انتشارات سروش درآستانه بیست و پنجمین سالروزارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی،کتاب ارزشمند "اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)" نوشته غلامرضا ذاکرصالحی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

مؤلف  در این اثر ارزشمند در پنج مقاله، افزون بر ارائه ارکان اندیشۀ سیاسی امام خمینی(ره)، ریشههای نظری تفکرات ایشان را در آموزههای دینی بررسی میکند و میکوشد از خلأها و آسیبهای پیشگفته دوری کند.

در مطالعات مربوط به اندیشۀ سیاسی اسلام نکتهای که باید مورد توجه پژوهشگران قرار گیرد، آسیبشناسی گونهای از تفاسیر اندیشۀ دینی است که نوعی اصالت تسلیم، توقف نظری و رئالیسم سیاسی را برای جهان اسلام به ارمغان میآورد.

حرکت امام خمینی(ره) نقطۀ مقابل این تفاسیر، در برهه حساس از تاریخ معاصر است. از این رو، فهم زوایای این حرکت تنها پس از بازشناسی تاریخی اندیشۀ سیاسی اسلام و الگوهای عملی نهضت اسلامی، بهویژه نهضت عاشورا از یک سو، و شناخت جامع رویکردهای رقیب در جهان اسلام ازدیگرسو امکانپذیر است.

چارچوب تفکر و عمل امام خمینی(ره) که مبتنی بود بر نحوۀ برداشت ایشان از مفاهیم عاشورایی بهعنوان مفاهیم واسط برای تبیین حرکت مردمی علیه رژیم پهلوی، حداقل در سالهای دهههای 40 و50 ، جدید و بکر بوده است، لذا نهضت امامخمینی(ره) را نمیشد پیشبینی، پیشگیری و با آن مقابله کرد.

کتاب اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) مجموعه مقالاتی است که در سال های گذشته در سمینار بین المللی امام خمینی(ره) در تهران ارائه شده اند و اکنون با افزودن سه مقاله دیگر، به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب در۸ ۱۰صفحه منتشر و در اختیار علاقمندان به اندیشه های فکری و سیاسی حضرت امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه شهید مطهری انتشارات سروش به نشانی خیابان استاد مطهری، نرسیده به خیابان شهید مفتح، جنب ساختمان سروش مراجعه و یا با تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰- تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها