شکیب زاده به دفاع مقدس خبر داد

انتشار خاطرات «حسن رادیو» از مرحوم ابوترابی

آخرین کتاب از مجموعه 4 جلدی خاطرات مرحوم حجت الاسلام ابوترابی در سال جاری به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۲۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱ - 02June 2014

انتشار خاطرات «حسن رادیو» از مرحوم ابوترابی

حسن شکیبزاده نویسنده مجموعه ۴ جلدی خاطرات مرحوم حجت الاسلام ابوترابی در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس با بیان اینکه سه کتاب از این مجموعه به چاپ رسیده است، گفت: کتاب «ستارههای شب» خاطرات حاج آقا ابوترابی از زبان دوستان و خانواده ایشان است که در ۱۸۰ صفحه به چاپ رسیده. کتاب «پدیده» نیز مجموعه خاطرات آزادگان استان قزوین در رابطه با ابوترابی است که حدود ۸۰ تن از اسرا خاطرات دوران اسارت را تعریف میکنند.

مسئول فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: جلد سوم این مجموعه با نام «آقاجون» را رحمانی از نزدیکان و مشاورین ابوترابی در سالهای قبل و بعد از اسارت روایت میکند که در ۱۲۴ صفحه به چاپ رسیده است.

شکیبزاده تصریح کرد: جلد چهارم این مجموعه، خاطرات یکی از رزمندهها را بازگو میکند که در مقطعی همراه با ابوترابی در اردوگاههای عراق بوده و خاطراتی را درباره سرقت رادیو از عراقیها برای شنیدن اخبار و به اطلاع رساندن دیگر اسرا تعریف میکند. کار ثبت، ضبط و ویرایش این کتاب در حال انجام است و امیدوارم در سال جاری به چاپ برسد.

وی به دیگر آثار خود در حوزه دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: ۲۸ عنوان کتاب دیگر در خصوص شهدا و ایثارگران به چاپ رساندهام. کتاب جدیدی در خصوص وصیتنامه شهدا در حال انجام است. کار بررسی و مطالعه وصیت نامه ۹۰۰ تن از شهدای استان قزوین به پایان رسیده. جنبه خصوصی و قسمتهایی از نوشتهها که تاریخ مصرف داشتند و یا قابل چاپ نبودهاند حذف و مطالب قابل استفاده که بتوان از آن در سالهای بعد مورد پژوهش و کار تحقیقاتی باشد گرداوری شده است.

شکیبزاده افزود: به دلیل خصوصی بودن و یا قابل درج نبودم برخی از این وصیت نامهها حدود ۷۰۰ وصیت نامه در این مجموعه بازنویسی و گنجانده شد. این کتاب با نام «فاو» در ۳ جلد منتشر و اولین جلد آن با ۳۵۰ صفحه در هفته دفاع مقدس منتشر میشود.

وی در پایان با بیان اینکه قرار است در خصوص ۷۰ تن از شهدای شاخص استان قزوین همچون شهید بابایی، شهید لشکری، شهید طیب رضایی کار ویژهای صورت بگیرد عنوان داشت: زندگینامه ۴ شهید دستور کار قرار گرفته و تصمیم بر این است در رابطه با هر یک از شهدا ۱ جلد کتاب با نام خود آن شهید منتشر شود. در حال حاضر کار کتاب شهید قزوینی از سرداران سپاه انجام شده است و امیدوارم با همکاری مراکز فرهنگی ایثار و شهادت به زودی به بازار نشر عرضه شود.

نظر شما
پربیننده ها