چه چیز شهریار را به سمت قرآن ترغیب کرد / شاخص ترین شخصیت قرآنی کشور به روایت یک قاری

استاد "شهریار پرهیزگار" از شخصیت های ممتاز قرآن کشور هستند که تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ حفظ و قرائت قرآن از خود بر جای گذاشته اند.
کد خبر: ۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲ - 16August 2013

چه چیز شهریار را به سمت قرآن ترغیب کرد / شاخص ترین شخصیت قرآنی کشور به روایت یک قاری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، استاد "شهریار پرهیزگار" زاده 25 مرداد 1343 در تهران است. اودرمصاحبه ای که با رسانه ها انجام می دهد، میگوید: میل و اشتیاق درونی به شنیدن نغمات روحانی اعم از دعا و قرآن که به ویژه توسط مادرم در برخی مواقع به شکلی محزون تلاوت میشد مرا ترغیب میکرد.

وی ادامه می دهد: یکی از تفریحات کودکی من این بود که گوشهای مینشستم و برای خودم مسابقهای قرآنی ترتیب میدادم و خودم را قاری تجسم مینمودم و احساس میکردم که از من برای اجرای برنامه دعوت شده و من باید در شروع مسابقه بخوانم، بعد هم با یک لحن و وضعیت خاصی شروع میکردم به خواندن و خانواده که این را دیدند بیشتر توجهشان جلب شد و مرا به جلسات قرآنی راهنمایی کردند.

"شهریار پرهیزگار" در سال ۱۳۵۲ زمانی که ۹ سال بیشتر نداشت با شنیدن چند تلاوت زیبا از مسابقات جهانی در مالزی که از تلویزیون پخش میشد مجذوب تلاوت قرآن شد. بخصوص تلاوت "محمد تقی مروت" که رتبه نخست آن سال را کسب کرد بر او اثری ویژه گذاشت و زندگی آیندهاش را در مسیر قرآن رقم زد.

شهریار پرهیزگار، روخوانی و روانخوانی و مباحث اجمالی در زمینه تجوید مقدماتی را در محضر استاد "ادیب" و تجوید و صوت و لحن قرآن کریم را همزمان در جلسات "محمد تقی مروت" آغاز کرد و سپس با راهنمایی استاد، در جلسات درس استاد "مولایی" حضور یافت و بدین ترتیب حفظ قرآن را آغاز کرد.

وی اولین بار به صورت رسمی در مسابقات قرآنی که در سال ۱۳۵۶ در مسجد لالهزار و در مقابله با رژیم پهلوی برگزار شد به تلاوت پرداخت و در این مراسم که بسیار با شکوه برگزارشد آیاتی ازسوره مبارکه یوسف را به زیبایی تلاوت کرد.

"محمد مهدی بحرالعلوم" در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس درباره استاد "پرهیزگار" می گوید: استاد "شهریار پرهیزگار" از شخصیت های ممتاز قرآن کشور هستند که تاثیر بسیار زیادی در فرهنگ حفظ و قرائت قرآن از خود بر جای گذاشته اند.

حافظ و قاری قرآن افزود: از خصوصیات بارز وی ثبات قدم و اراده قوی در حفظ و قرائت قرآن است که سالها است با جدیت توسط وی ادامه دارد. استاد پرهیزگار از معدود اساتید کشور هستند که هم درحفظ قرآن بسیار خوب هستند و هم در قرائت قرآن. زمانی که من به عنوان شرکت کننده در مسابقات کشوری حضور داشتم استاد پرهیزگار داور آن مسابقات بودند و در حقیقت وی حق استادی به گردن من دارد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار