قربانی خبر داد

افزوده شدن «جایزه امیرحسین فردی» به عنوان جشنواره داستان انقلاب

جشنواره داستان انقلاب از این پس با عنوان «جایزه امیرحسین فردی» از برگزیدگان خود تجلیل می‌کند.
کد خبر: ۲۰۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳ - 01June 2014

افزوده شدن «جایزه امیرحسین فردی» به عنوان جشنواره داستان انقلاب

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی قربانی، مدیر مرکز محافل و جشنوارههای حوزه هنری درباره هفتمین دوره جشنواره داستان انقلاب گفت: با توجه به اینکه مرحوم «امیرحسین فردی» دبیر پنج دوره این جشنواره و از طراحان اولیه آن و معلم دلسوز داستان و ادبیات انقلاب اسلامی بوده است، تصمیم گرفته شد از این پس این جشنواره با نام جایزه امیرحسین فردی برگزار شود.
 
وی ادامه داد: البته جشنواره داستان انقلاب تغییر نام و روش نداده است، بلکه با پسوند (جایزه امیرحسین فردی) و برای ادای دین به این نویسنده شهیر انقلاب برگزار میشود. بر این اساس فراخوان عمومی جشنواره مانند سال های گذشته اعلام شده است و به برگزیدگان جوایزی اهدا میشود.
 
قربانی همچنین با اشاره به مسائلی که در دورههای پیشین جشنواره درباره موضوع آثار برای شرکت کنندگان پیش میآمد، عنوان کرد: هر سال این سوال برای برخی از شرکت کنندگان در جشنواره پیش میآمد که آیا داستان انقلاب مختص اتفاقات سال 57 و ایام پیروزی انقلاب اسلامی است. در جلسات کارشناسی که با کارگروه جشنواره داستان انقلاب داشتیم مقرر شد که هفتمین دوره این جشنواره با موضوعاتی همچون مسایل و اتفاقات سالهای قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب؛ حوادث و رویدادهای پس از انقلاب همچون کودتای نوژه، حادثه طبس، درگیریهای کردستان؛ سنگاندازیهای گروههای معاند پس از انقلاب همچون ترورها، فتنهها، منافقین؛ تأثیر انقلاب در منطقه و کشورهای اسلامی و همسایه همچون بیداری اسلامی؛ تهدیدهای پیدا و پنهان دشمنان انقلاب و فرصتهای به دست آمده در حوزههای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به دریافت آثار از شرکت کنندگان بپردازد.
 
مدیر مرکز محافل و جشنوارههای حوزه هنری همچنین از انتشار آثار برگزیده دورههای پیشین جشنواره داستان انقلاب خبر داد و گفت: انتشارات «سوره مهر» تمام آثار برگزیده دورههای پیشین جشنواره داستان انقلاب که تا به حال به چاپ نرسیدهاند را تا پیش از برگزاری هفتمین دوره جشنواره منتشر میکند.
 
وی همچنین از طراحی تندیس جشنواره داستان انقلاب خبر داد و گفت: تندیس هفتمین دوره جشنواره داستان انقلاب بهگونهای طراحی میشود که نام امیر حسین فردی نیز در آن حک شده باشد.
 
یادآوری میشود هفتمین جشنواره داستان انقلاب در چهار بخش رمان بزرگسال، رمان نوجوان، داستان کوتاه بزرگسال و داستان کوتاه نوجوان  برگزار میشود.
 
جوایز جشنواره نیز به شرح زیر اعلام شده است:
 
جوایز آثار برگزیده رمان در بخش بزرگسال:
 
اثر برگزیده: ۱۰۰ میلیون ریال
 
اثر برتر: ۷۰ میلیون ریال
 
اثر تقدیری: ۵۰ میلیون ریال
 
جوایز آثار برگزیده رمان در بخش  نوجوان:
 
اثر برگزیده: ۵۰ میلیون ریال
 
اثر برتر: ۴۰ میلیون ریال
 
اثر تقدیری: ۳۰ میلیون ریال
 
جوایز آثار برگزیده داستان کوتاه در هر بخش (بزرگسال و نوجوان):
 
اثر برگزیده: ۳۰ میلیون ریال
 
اثر برتر: ۲۰ میلیون ریال
 
اثر تقدیری: ۱۰ میلیون ریال
 
همچنین زمان ارسال آثار برای این جشنواره حداکثر تا تاریخ یک آبان ماه  ۱۳۹۳ در نظر گرفته شده است و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز سوم بهمن ماه  برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار