روزنامه نگار انقلاب و جنگ در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدس

امام به فرهنگ انقلاب روحی دوباره بخشید

روزنامه نگار و عکاس دوران دفاع مقدس گفت: امام راحل نه تنها با هنر، ادبیات و ... مخالف نبودند، بلکه فیلم سازان، نویسندگان و هنرمندان با الگو گرفتن از ایشان آثار جاودانه و ماندگاری در دهه 60 خلق کردند.
کد خبر: ۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ - 02June 2014

امام به فرهنگ انقلاب روحی دوباره بخشید

رضا خدری روزنامه نگار و عکاس دوران دفاع مقدس در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس، با اشاره به رهبری امام خمینی (ره) در جنگ تحمیلی اظهار کرد: جنگ و مدیریت آن بدون شک، با حضور امام خمینی (ره) به سرانجام رسید.

 وی افزود: 24 مهر 59، بود که امام خمینی (ره) خرمشهر را خونین و شهر و واژه دفاع مقدس را بر زبان جاری کردند و فرهنگ دفاع مقدس در میان مردم جا افتاد. شاید یکی از دلایل حضور بی شمار رزمندگان را باید در واژه مقدس، دفاع جست و جو کرد.

 خدری تصریح کرد: "شهادت" و "ایثار" از دیگر واژه هایی هستند که امام خمینی (ره) ترویج کردند. چرا که تا قبل از انقلاب به کسانی که در راه انقلاب و آرمان آن کشته میشدند، شهید اطلاق نمیشد، اما با فرمایشات امام راحل بود که واژه شهید به میان آمد و قداست خود را پیدا کرد.

این روزنامه نگار انقلاب و دفاع مقدس با اشاره به ورود امام خمینی (ره) به ایران و پیروزی انقلاب گفت: روزی که امام خمینی (ره) وارد کشور شدند من به عنوان روزنامه نگار مشغول به فعالیت بودم  که با پای پیاده مسیر فرودگاه به بهشت زهرا را پیمودم و هیجانی خاص برای تهیه این رویداد بزرگ داشتم.

وی بیان کرد: در زمان طاغوت تنها 3 روزنامه "اطلاعات"، "کیهان" و آیندگان" فعالیت داشتند که اینها نیز در زیر سانسور و اختناق به کار خود ادامه می دادند. اما با ورود امام، آزادی بیان مطرح شد و مجوز نشریات و روزنامههای مختلف صادر شد. زیرا امام راحل به آگاهی مردم معتقد بودند.

خدری با اشاره به تاثیر امام خمینی (ره) در فرهنگ پس از انقلاب اذعان کرد: امام راحل نه  تنها با هنر، ادبیات و ...مخالف نبودند، بلکه به هنرمندانی که در زمان طاغوت فعالیت داشتند و ضربه ای به ملت وارد نکرده بودند با شرایط خاص آن روزگار اجازه ادامه فعالیت دادند و این نشان از روشنگری امام راحل داشت و ما می بینیم که فیلم سازان و نویسندگان و هنرمندان با این اعتقاد رهبری و الگو گرفتن از ایشان آثاری جاودانه و ماندگار در دهه 60 خلق کردند.

نویسنده کتاب" از خونین شهر تا خرمشهر " اظهار کرد: حضرت امام خود عارفی بزرگ بودند و دیوان اشعار ایشان که پس از رحلت وی به چاپ رسید، بر این موضوع صحه می گذارد.

وی افزود: اشعار و ادبیات امام باعث شد، بعضی از شعرای انقلاب اسلامی از او الگو گرفته و تحت تاثیر ایشان فعالیت کنند. افرادی مانند شهریار، آغاسی، حمید سبزواری مصداق بارز این موضوع هستند.

خدری گفت: صحبتهای امام راحل، فرهنگ خاطره نویسی، اشعار انقلابی و دفاع مقدس را جا انداخت و به نظر می رسد یکی از بهترین کسانی که می توان در این زمنیه نام برد، قیصر امین پور است، که اشعاری ناب در خصوص 8 سال جنگ تحمیلی سرود.
  
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار