سازمان‌های حقوق‌بشری فلسطین و اسرائیل مطرح کردند

درخواست مدافعان حقوق‌بشر از «اشتون» برای اقدام فوری در قبال اسرای فلسطینی

سازمان‌های حقوق‌بشری فلسطین و «اسرائیل» با ارسال نامه‌ای خطاب به رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار اقدام فوری وی در قبال اسرای فلسطینی شدند که مدت‌هاست در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اعتصاب غذا به سر می‌برند.
کد خبر: ۲۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵ - 02June 2014

درخواست مدافعان حقوق‌بشر از «اشتون» برای اقدام فوری در قبال اسرای فلسطینی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل ازفارس، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: سازمانهای حقوقبشری فلسطین و «اسرائیل» روز گذشته با ارسال دادخواستی خطاب به «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، خواستار اقدام فوری وی در خصوص 125 زندانی فلسطینی در حال اعتصاب غذا شدند. 

بنابر اعلام سخنگوی «سرویس زندانهای اسرائیل» این سازمان حقوق بشری، ارسال این نامه در شرایطی صورت میگیرد که هماکنون شمار مجموع زندانیان فلسطینی دربند در زندانهای رژیم صهیونیستی که اعتصاب غذا کردهاند به 290 نفر میرسد و 70 نفر از آنها نیز در بیمارستان بستری هستند. 

این گزارش میافزاید از میان 290 اسیر فلسطینی دربند در زندانهای رژیم صهیونیستی، 125 نفر از بیش از پنج هفته پیش اعتصاب غذا کردهاند و خواستار پایان یافتن دوره زندانی اداری یعنی زندانی بدون محاکمه هستند. 

بر اساس این گزارش، در این نامه که به امضای 17 سازمان حقوق بشر و وزارت امور اسیران فلسطینی رسیده، آمده است: «ما میخواهیم توجه شما را به سرنوشت 125 زندانی فلسطینی جلب کنیم و از شما بخواهیم فورا وارد عمل شوید. شرایط فعلی شرایط حساسی است و در صورتیکه شما فورا وارد عمل نشوید، خطر بروز عواقب فاجعهبار برای سلامت اعتصاب کنندگان وجود دارد.» 

بر اساس این گزارش، نامه سازمانهای حقوقبشری فلسطین و اسرائیل به رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی صورت میگیرد که هفته گذشته نیز تظاهرات و تجمعهایی در حمایت از اسرای فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی مقابل مقر سازمان ملل و صلیب سرخ در رامالله و غزه برگزار شد.

نظر شما
پربیننده ها