خورشیدی فرد به دفاع مقدس خبر داد

روایت یک روز از زندگی جانباز قطع نخاع گردن در برنامه «از آسمان»

برنامه «از آسمان» امروز به روایت یک روز از زندگی حمید حق شناس جانباز قطع نخاع گردن جبهه‌های جنگ می‌پردازد.
کد خبر: ۲۰۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ - 02June 2014

روایت یک روز از زندگی جانباز قطع نخاع گردن در برنامه «از آسمان»

امیر خورشیدی فرد، تهیه کننده «از آسمان» در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، اظهار کرد: از آسمان این هفته زندگی یک روز جانباز جنگ تحمیلی "حمید حق شناس" است که با عنوان جانبی "مکتب دلدار" امروز از ساعت 15:30 دقیقه از آنتن شبکه دوم سیما پخش خواهد شد.

وی افزود: حق شناس از رزمندگان جنگ تحمیلی است که در عملیات مرصاد به  درجه جانبازی 70 درصد نائل شده و 26 سال است که با چنین وضعیتی زندگی می کند.

خورشیدی فرد تصریح کرد: در این مستند با پدر و مادر پیر حق شناس همراه شده و پای صحبت این دو نماد صبر و استقامت می نشینیم که علی رغم کهولت سن و مشکلات متعد جسمی خدمت به این جانباز را افتخار خود می دادند و حاضر نیستند او را به مراکزی که از این عزیزان نگهداری می کنند، بسپارند.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه در واقع روایت گر یک روز از زندگی این جانباز سرافراز اسلام است و با او در مسجد و بهشت زهرا نیز همراه می شویم و لحظاتی از نماز جماعت او و گپ و گفتهای نزدیک و دوستانه او با جوانان را به تصویر می کشیم.

تهیه کننده "از آسمان" ادامه داد: نقطه اوج این مستند، وضو دادن مادر جانباز است که به زیبایی در فیلم به تصویر کشیده شده است که چگونه یک مادر برای فرزند قطع نخاعش وضو می گیرد.

وی با اشاره به امتناع حق شناس از حضور در دوربین تلویزیون گفت: علی رغم میل باطنی وی و با اصرارها و پیگیری های بنده، در دوربین برنامه از آسمان حاضر شده و از خاطرات خود دفاع مقدس گفت.

خورشیدی فرد بیان کرد: این برنامه نیز به عنوان سند تاریخی است که با توجه به اینکه بر گرفته از مکتب اسلامی و نشانگر روحیه افراد مکتبی استف مکتب دلدار نام گرفته است.

یادآور می شود، «از آسمان» کاری از گروه اجتماعی شبکه دو سیماست که بیش از 15 سال است که به معرفی و روایت زندگی شهدا و جانبازان دفاع مقدس می پردازد. این برنامه امروز به بهانه روز جانباز روی آنتن تلویزیون می رود.

نظر شما
پربیننده ها