مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها عنوان کرد

تناسب محیط‌های دانشگاهی با اهداف شهدا

شهدا برای کشور استقلال، آزادی و آزادگی را به ارمغان آوردند که در همین راستا امروز نیز محیط‌های دانشگاهی با اهداف شهدا تناسب دارند، چون دانشگاه تلاش می‌کند تا دانشجویان در راستای حفظ استقلال میهن گام بردارند و به آرمان‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران جامه‌عمل بپوشانند.
کد خبر: ۲۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶ - 03June 2014

تناسب محیط‌های دانشگاهی با اهداف شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام محمدیان، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، پیش از ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه الزهرا(س) با بیان مطلب فوق گفت: این دو شهید در ایام بسیار خاصی تشییع و تدفین میشوند، چرا که ولادت امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل(ع)، امام سجاد(ع) و همچنین ایام ارتحال امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به اینکه شهدا همواره پیشرو، پیشگام و در خط نخست مبارزه با دشمن بودند، افزود: پیام این شهدا که در دانشگاه الزهرا(س) خاکسپاری میشوند، این است که دانشگاهیان باید همواره در خط نخست فعالیتها قرار داشته باشند و برای حفظ دستاوردهای کشور فعالیت کنند.

حجتالاسلام محمدیان با بیان اینکه شهدا در دوران دفاع مقدس، بدون خستگی برای ارتقا و رقم زدن ارزشهای کشور فعالیت کردند، یادآور شد: امروز نیز ما باید با نگاه به افقهایی که آنها برایمان ترسیم کردهاند، گام برداریم و در تحقق اهداف آنها تلاش کنیم. لذا امیدوارم دانشجویان دانشگاه الزهرا(س) بهره لازم را در حوزههای علمی، سیاسی و فرهنگی از برکت وجود این دو شهید ببرند.

در بخش دیگر این مراسم، هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم و تحقیقات در سخنانی گفت: شهدا برای ما راه دین و اسلام را ترسیم کردهاند. در واقع آنها برای کشور نماد مقاومت و ایستادگی هستند، چرا که با عقلانیت، شناخت و آگاهی، این راه را برگزیدند از همین رو، نباید تصور کنیم که شهدا دیگر حضور ندارند، چون همواره نام و یادشان منشأ اثر در کشور خواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار