کتاب آغازی دیگر معرفی می کند

داستان های برگزیده جشنواره نخستین شهید ادبیات کودکان و نوجوانان کشور

کتاب آغازی دیگر داستان ها و نقدهای برگزیده پنج دوره جایزه ادبی یوسف نخستین شهید ادبیات کودکان و نوجوانان کشور را معرفی می کند.
کد خبر: ۲۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ - 06June 2014

داستان های برگزیده جشنواره نخستین شهید ادبیات کودکان و نوجوانان کشور

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب آغازی دیگر با محوریت داستان ها و نقد داستان های برگزیده پنج دوره جایزه ادبی یوسف از سوی انتشارات صریر وابسته به سازمان هنری و ادبیا ت دفاع مقدس است.

جشنواره ای که با نام کوچک مستعار نخستین شهید ادبیات کودکان و نوجوانان کشور کامبیز(یوسف) ملک شامران نامگذاری شده نخستین بار در سال 85 بنیانگذاری شد.

انگیزه تاسیس این جایزه رونق مجدد بخشیدن به بازار داستان دفاع مقدس که به زعم نخستین دبیر جشنواره چندی بوده از رونق افتاده بود با مدد گرفتن از نوقلمان این عرصه بود.

دبیران این جشنواره تاکنون عبارتند از زنده یاد امیر حسین فردی، حسین فتاحی، خسرو باباخانی، رحیم مخدومی و جعفری مقدم است.

این جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس، زنده نگه داشتن و نشر ارزش ها و یاد و خاطره کسانی را که آن حماسه های معنوی عظیم را آفریدند در سر لوحه اهداف خود قرار داده است.

جشنواره مذکور که امسال ششمین دوره خود را طی می کند اکنون به این نتیجه رسیده که با نگاه کردن به 5 دوره پیشین خود به قوت های خود بیفزاید و از ضعف های آن بکاهد.

نقد داستان وقتی خودش نیست به قلم ابوالفضل طاهرخانی، فصل خواب خرگوش ها به قلم مجید کلشتری، دریا قلی زهرا مشتاق از جمله داستان هایی است که به همراه نقد آن ارائه شده است.

مردار خوار، ساعت ها همه خوابند، آخرین پلاک شناسایی مان را در مشت می فشاریم، انتظار در ایستگاه راه اهن، دعوت، کسی صدای ما را نمی شنود، باغی به رنگ ارغوان، بوی بهشت، عصر چهر شنبه از جمله داستان های است که به همراه نقد آن ها ارائه شده است.

علاقه مندان برای مطالعه خاطرات دوران دفاع مقدس که گاه دارای نکات ارزشمندی است، می توانند این کتاب را از سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس به شماره 02188528903 و 88528905 تماس حاصل کنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار