امام جمعه موقت تهران:

نمایان شدن بدحجاب‌ها در کشور دهن‌کجی به نظام و شهداست/ یأس امریکا در پی پیروزی اسد

امام جمعه موقت تهران گفت: این کشور، کشور اسلامی است. باید چهره‌اش اسلامی باشد. نمایان شدن بدحجاب‌ها در کشور دهن‌کجی به نظام است. دهن‌کجی به اسلامیت نظام، شهدا، خون شهدا و پایمال کردن خون آنهاست.
کد خبر: ۲۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵ - 06June 2014

نمایان شدن بدحجاب‌ها در کشور دهن‌کجی به نظام و شهداست/ یأس امریکا در پی پیروزی اسد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیتالله "محمدعلی موحدی کرمانی" امام جمعه موقت تهران خطیب موقت این هفته نمازجمعه تهران در خطبه دوم، با بیان اینکه جا دارد همینجا از دولت محترم به دلیل طرح جامع سلامت تشکر کنم، گفت: مردم از این موضوع خوشحال هستند و از برادر عزیزم رئیسجمهور محترم که در این مجلس هم حضور دارند تشکر میکنم، چون آنها که به بیمارستانها میروند، خیالشان راحت است.

 وی با بیان اینکه اینجا باید دغدغههای مردم را نیز گوشزد کنم، اظهار داشت: این کشور، کشور اسلامی است. باید چهرهاش اسلامی باشد. نمایان شدن بدحجابها در کشور دهنکجی به نظام است. دهنکجی به اسلامیت نظام، شهدا، خون شهدا و پایمال کردن خون آنهاست.

به گفته خطیب موقت نمازجمعه تهران، مسئولان نباید به چنین چیزی رضایت دهند. اگر گناه سری انجام بگیرد و مردم از آن مطلع نشوند هیچکس مسئول نیست و هیچکدام از ما مسئولیت نداریم. نه تنها مسئولیت نداریم، بلکه مجاز به تفحص هم نیستیم و به هیچکس مربوط نیست، اما اگر گناه آشکار شود، دامن همه را میگیرد و همه گناهکار هستند. بنابراین باید اقدام لازم برای ریشهکن کردن گناه صورت بگیرد.
 
آیتالله موحدیکرمانی در خطبه دوم نمازجمعه امروز تهران ضمن تشکر از برنامههای خوب صداوسیما، تصریح کرد: مردم در فیلمها تحمل دیدن چهرههای بدنام و بدسابقه را را ندارند ولو آن فرد هنرمند قوی باشد، اما وقتی مردم او را ببینند از شهدا خجالت میکشند.
 
وی با بیان اینکه مسئولان کشور باید مراقب نفوذ اصحاب فتنه باشند و در این زمینه به وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش تذکر میدهم که مراقب باشند، گفت: متاسفانه این قضیه تعدادی از نمایندگان مجلس را به شدت ناراحت کرده است.
 
امامجمعه موقت تهران از متصدیان صدور مجوز به نشریات و کتب خواست که دقت لازم در دادن مجوزها را داشته باشند.
 
آیتالله موحدیکرمانی تاکید کرد: مبادا در نمایشگاه کتاب، کتابهایی که احیانا بخشی از آنها یا تمام آنها گمراهکننده هستند به دست خانوادهها برسد و یک خانواده را آلوده کند. مسئولان در این زمینه مسئولیت سنگینی برعهده دارند و باید دقت کنند. کتاب و نشر پرورشدهنده مغزهاست و اگر کتابی باشد که مطالبش مضر است، آن کسی که به آن کتاب مجوز داده باید بداند که مسئول است.
 
آیتالله موحدیکرمانی در ابتدای سخنان خود در خطبه دوم نمازجمعه تهران، نمازگزاران را به رعایت تقوا سفارش کرد و گفت: مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال امام(ره) بیانات مفصل و ارزندهای ایراد کردند که اگر کسی بخواهد دشمن را خوب بشناسد باید به این بیانات ارزنده توجه کامل و خاص داشته باشد.
 
وی به حمله گروه تروریستی داعش به شهر سامرای عراق اشاره کرد و گفت: میبینید که جانیان دست بردار نیستند. دشمن در هر لحظه در مقام ضربه قرار دارد و باید بیدار و هوشیار باشیم و مکرها را بشناسیم.
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: طبق اطلاعاتی که به دست ما رسیده تمام اعضایی که در این حمله بودند کشته و نابود شدهاند و این لطف خداست.
 
آیتالله موحدیکرمانی به سالروز 15 خرداد اشاره کرد و گفت: این روز، روز بزرگی بود. روزی بود که مردم امتحان خود را داده و نشان دادند تابع ولیفقیه و مطیع و فرمانبردار او هستند. دشمن در این روز سیل خون به راه انداخت، اما روشن شدند که مردم ما مردم ولایی هستند و سیل خون هم راه بیاندازند، مردم ایستادهاند.
 
وی به انتخابات ریاستجمهوری سوریه اشاره کرد و ضمن تبریک به بشار اسد، فرد منتخب سوریه، اظهار داشت: موفقیت آقای بشار اسد را تبریک میگویم. توفیق خوبی بود و مردم سوریه نشان دادند که در برابر همه توطئهها، تروریستها و جنایتهای آنها ایستادهاند و با رای بالای خود به بشار اسد آمریکا را مایوس کردند و آمریکاییها فهمیدند با مکرها و مکاید در سوریه نمیتوانند نفوذی داشته باشند.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران به هوشمندی امام راحل در استفاده از فرصتها برای پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام(ره) از فرصتها استفاده کرد. امام(ره) در برابر شاهی قرار داشت که انسانها را میکشت و شکنجه میداد و به راحتی بردگی آمریکا را پذیرفته بود و جریان کاپیتولاسیون نیز از مظاهر این امر بود.
 
وی افزود: شرایطی در کشور به وجود آمد که امام(ره) تشخیص دادند میتوانند از این فرصت استفاده کنند و امام(ره) باید جنایتهای شاهی را که تاریخ هجری را به تاریخ شاهنشاهی تبدیل کرده بود و بیتالمال را غارت، آشکار میکرد و امام(ره) به وعاظ دستور دادند که جنایات شاه را بگویند که این همان استفاده از فرصتها بود.
 
آیتالله موحدیکرمانی تصریح کرد: نتیجه این هوشمندی امام(ره) پیروزی انقلاب بود. امامت دعوت حق را لبیک گفت و بعد از امام(ره) فردی که همانند ایشان فریاد میزد و روحیهاش نیز به مانند او بود، رهبر انقلاب شد که شجاعتش، زهدش، آگاهی و اشرافش به مسائل جهانی به مانند امام(ره) است و این توفیق بزرگی است که بعد از امام(ره)، انقلاب آسیبی ندید.
 
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با اشراف کامل و بینش اسلامی تمام شرایط کشور و جهانی را زیر نظر دارند، گفت: بیخود نیست که امسال را ایشان سال فرهنگ و اقتصاد با عظم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری کردهاند و فرمودند فرهنگ مهمتر است. لازم است به همه تذکرات و هشدارهای ایشان توجه کنیم. بله؛ فرهنگ مهمتر است. فرهنگ اسلامی میتواند تمام شئون کشور را وزین کند و در مسیر قرار دهد و جلوی انحراف را بگیرد.
 
به گفته خطیب موقت نمازجمعه تهران همه امور باید یک پیوست فرهنگی اسلامی شفاف داشته باشد و در غیر این صورت انقلاب آسیب میبیند.
 
آیتالله موحدیکرمانی به بیانات رهبر انقلاب در خصوص مذاکرات ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: ایشان تاکید دارند که پیشرفتهای علمی و هستهای باید ادامه یابد و دلبستگی به غرب نداشته باشیم و باید همه این اصول را مراعات کنیم.
 
وی اقتصاد کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم ما در جبهه نظامی نشان دادند که مردم جنگ هستند و در جبهه مبارزه اقتصادی نیز نشان دادند که فرزندان رمضان هستند. هر 2 روحیه در هر 2 جبهه ضروری است. مردم آمادگی خود را نشان دادند و انشاءالله موفق خواهند بود.
 
امامجمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم جلوگیری از اسراف در زندگی روزانه، خاطرنشان کرد: مسئولان به مبلمانهایی که در ادارات هست، اکتفا کنند. مبلمان و تشریفات جدید را قبول نکنند و به معنویات توجه کنند.
 
آیتالله موحدیکرمانی با بیان اینکه ثروتمندان باید به فقرا عنایت ویژه کنند و بدانند بخشی از اموال در اختیار آنها متعلق به فقرا بوده و این یک روایت است، اظهار داشت: اغنیاء آنجا که باید پول خرج کنند و پول بدهند باید خرج کنند و بدهند که اگر ندهند به فلاکت خواهند افتاد.
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران تاکید کرد: فاصله طبقاتی برای جامعه خطرناک است و باید این فاصله را کم کرد و در این زمینه هم دولت و هم مجلس گامهای موثری بردارند.
 
وی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: فاصله بین حقوقهای دریافتی، فاصله عجیبی است.
بعضیها بسیار بالا و بعضیها بسیار پایین هستند. به هر حال هر دوی آنها انساناند، خانواده و زن و فرزند دارند و چرا باید این تفاوتها باشد. باید فاصله را کم کرد و مجلس در این زمینه تصمیم جدی و انقلابی بگیرد.
 
موحدیکرمانی ادامه داد: اینکه نمیشود کل بودجه کشور را دانه درشتها ببلعند و ما ماتم بگیریم که بودجه نداریم. برای جبران تورم این موضوع مطرح است که اگر تورم 20 درصد است خوب به حقوقها نیز 20 درصد اضافه شود و معنای این حرف این است که آن فردی که 10 میلیون حقوق میگیرد به دلیل تورم 2 میلیون به حقوق او افزوده شود، اما آن فردی که یک میلیون حقوق میگیرد تنها 200 هزار تومان به حقوقش اضافه شود و آیا این عدالت است؟
 
خطیب موقت نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه قانون دارد و باید طبق قانون عمل کند و انتظارمان از مجلس است که تصمیم قاطعی در این خصوص بگیرد و به گونهای برنامهریزی کند که اینگونه نباشد.
 
وی افزود: برای مهار تورم به فردی که 10 میلیون حقوق میگیرد 2 میلیون اضافه شود و به فردی که یک میلیون حقوق میگیرد 200 هزار تومان اضافه شود، چرا که این با عدل علی تناسب ندارد. البته همه باید به تولیدات داخلی توجه کنند و از استفاده از تولیدات خارجی صرفنظر کنند، چرا که اگر جنس خارجی را خریداری کنیم به اقتصاد آنها کمک کردهایم و اصلا چرا به اقتصاد آنها کمک کنیم تا چرخهای تولید آنها بچرخد و چرخهای تولید داخلی نچرخد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار