علی الحکیم در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس:

احکام و اندیشه های قرآنی و اسلامی در هیچ کجای دنیا به صورت جامع پیاده نشده است

کارشناس دینی مقیم لندن گفت: مردم تازه در حال آموختن اسلام هستند چه رسد به پیاده کردن آن. پیاده شدن احکام و اندیشه های قرآنی و اسلامی به نحو احسن، زمان زیادی می برد.
کد خبر: ۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵ - 16August 2013

احکام و اندیشه های قرآنی و اسلامی در هیچ کجای دنیا به صورت جامع پیاده نشده است

علی الحکیم، فعال و کارشناس دینی مقیم لندن در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس ضمن بیان ضرورت طرح مباحث و انجام پژوهش های مهدوی گفت:  در کل دو روش پیرامون تحقیقات مهدوی وجود دارد: 1- روش کلاسیک و مدرن، که البته در این روش، اقدامات نو و بدیع کمتر مشاهده می شود ولی یک طرز تفکر جدیدی در متون شیعی به شمار می آید که نمونه آن را می توان در مطالب آقای منتظری دید. او می گفت سفیانی تحریف است و دراصل سفیاتی می باشد و اشاره به اتحاد جماهیر شوروی دارد. به نظر من مطالب جدیدی را نمی توان در آن پیدا نمود. 2- تطبیق روش سنتی و مدرن، که در آن می توان مطالب جدید و تازه ای پیدا نمود. مانند بحث جهانی شدن و حکومت مهدوی با کمک وسایل ارتباط جمعی و رسانه ای.

الحکیم با بیان ضرورت ترکیب روش های اول و دوم پژوهش تصریح کرد: الحمدلله این روش دوم در سال های اخیر درحال اجراست و به نظرم خیلی هم مفید می باشد. البته این روش دوم نیز به تنهایی مفید نمی باشد مگر اینکه از اطلاعات اولیه و سابق برای تولید اندیشه استفاده شود. لذا روش دوم مستغنی از روش اول نیست ولی روش اول قدیمی تر از روش دوم در مباحث تاریخی می باشد.

این فعال عرصه مهدویت در کشور انگلستان ضمن بیان گسترش تفکرات اسلامی در این کشور و سایر کشورهای دنیا افزود: البته این تفکرات اسلامی، یک عبارت عام و جامعی است ولی درکل، گرایش مردم کشور انگلستان به سمت ادیان وجود دارد. جهانیان تشنه حقیقت هستند و می خواهند دنبال حقیقت بروند. به ویژه پس از ایجاد مشکلات اقتصادی و بن بست سیاسی در جوامع لیبرال غربی، با دردسرهایی مواجه شدند و شرایط به شکلی است که جهانیان به سمت اسلام تمایل پیدا کرده اند. مسأله مهم این است که چه اسلامی؟ اسلام حقیقی یا اسلام تحریف شده؟ اسلام محمدی یا اسلام اُموی؟

وی ضمن بیان عدم پیاده شدن جامع احکام و دستورات اسلام در تمام دنیا اضافه کرد: اما اینکه گفته شود اسلام در کشور انگلستان پیاده شده است یا خیر، بنده می گویم که مردم تازه در حال آموختن اسلام هستند چه رسد به پیاده کردن آن. پیاده شدن احکام و اندیشه های قرآنی و اسلامی به نحو احسن، زمان زیادی می برد و معتقد هستم در هیچ کجای دنیا نیز این احکام به صورت جامع و کامل پیاده نشده است به استثنای ایران که آن هم به این سمت حرکت می نماید.

نظر شما
پربیننده ها