وی با بیان اینکه ضرورت تشکیل فراکسیون دفاع مقدس در مجلس دهم نیز احساس میشود، گفت: ما در این رابطه پیگیریهای لازم را انجام میدهیم.
حجتالاسلام مازنی در خصوص مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره پیوست فرهنگی بیان داشت: پیوست فرهنگی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی است و تا جایی که بنده اطلاع دارم در برخی از موضوعات و زمینهها پیوست فرهنگی تصویب و ارائه شده است.
وی افزود: منتهی من نظرم اینست که کمیسیون فرهنگی در نقش نظارتی بررسی کند که این پیوستها تا چه اندازه اجرا شده است و اگر احیانا در بعضی از دستگاهها زمینه اجرای آن فراهم نبوده دلایلش چه بوده است، لذا نیاز به اقدام نظارتی در این زمینه میباشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس گفت: در گزارش آماری که سالهای گذشته تهیه کرده بودیم نسبت آمار شهدای جنگ نسبت به جمعیت ایران در سال 65، 4 در هزار بود اما نسبت شهدای طلاب به جمعیت طلبهها و علمای حوزه علمیه را که محاسبه کردیم به عدد 4 در 100 رسیدیم که بیانگر آمار ده برابری بود و جالب که همین نسبت در جامعه دانشگاهیان نیز وجود داشت یعنی آمار شهدای دانشگاهی هم 4 در 100 بود که این حکایت از این دارد که در جنگ ما عناصر دانشمند و اهل علم مشارکت بیشتری داشتند، که معمولا در دنیا اهل علم کمتر در حوزه نظامی ورود پیدا میکنند مگر در حوزه فرماندهی و از این قبیل.
وی ادامه داد: طلاب در دوران دفاع مقدس تنها در نقش تبلیغی نبودند بلکه در نقشه یک رزمنده نیز به ایفای نقش پرداخته و پستهای نظامی متعددی داشتند.
حجتالاسلام مازنی گفت: تعبیری که حضرت آقا
داشتند این بود که از درون ایثارگریهایی که در دفاع مقدس بوده میتوان برای افکار عمومی
درسهای عبرت انگیزی برگرفت که در سبک زندگی ایرانی اسلامی بسیار میتواند موثر باشد و
خود ایثارگران و رزمندگان باقیمانده از ارتش، سپاه و بسیج عملکردشان بیش از آثار
مکتوب میتواند تاثیرگذار باشد.
وی در پاسخ به این سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه از شما مطلبی در یکی از خبرگزاریها تحت این عنوان کار شده که «روضه را از امام حسین(ع) و کنسرت را از امام حسن(ع) آموختیم» صحت دارد یا خیر؟ اظهار داشت: بنده این حرف را نزدم اگر متن خبر خوانده شود متوجه میشوید که من چنین مطلبی نگفتم، متاسفانه این نوع برخورد آثار بدی را بر جامعه مخاطب میگذارد، انتظار ما اینست که اولا رسانهها رعایت امانتداری را بکنند و دوما مردم وقتی که خبر را می خوانند به تیتر آن اکتفا نکنند.