حجت‌الاسلام زائری در کارگاره تخصصی خبرنگاران دینی:

«اخبار منفی» جذابیت‌‌های رسانه‌ای بیشتری دارند/ خطوط قرمز خبرنگاران حوزه دینی

مدیر فرهنگسرای سرچشمه گفت: اخبار منفی جذابیت‌‌های رسانه‌ای بیشتری دارند، درحالی‌که در یک برنامه تلویزیونی دینی، بیننده بیش‌ از 20 دقیقه تحمل دیدن یک قاب ثابت از سخنرانی مذهبی را ندارد.
کد خبر: ۲۱۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱ - 06November 2016
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، کارگاه تخصصی رسانه‌های دینی امروز با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا زائری در غرفه خبرگزاری ایکنا برگزار شد.

زائری در ابتدای این نشست با طرح این سوال که یک رسانه دینی باید چه خصوصیاتی داشته باشد، اظهار داشت: رسانه دینی ابتدا باید مبنا و مضمون دینی، مذهبی و قرآنی داشته باشد. امروز اگر بخواهیم یک پیام را در شبکه‌ای مثل تلگرام منتشر کنیم، باید ویژگی‌هایی مانند کوتاهی پیام، سرعت انتشار، جذابیت، ساده و قابل فهم بودن را در آن رعایت کنیم.
 
مدیر فرهنگسرای سرچشمه با اشاره به دشواری‌های رسانه‌ای اخبار دینی در برابر اخبار منفی بیان کرد: اخبار منفی جذابیت‌‌های رسانه‌ای بیشتری دارند، درحالی‌که در یک برنامه تلویزیونی دینی، ببیننده بیش‌ از 20 دقیقه تحمل دیدن یک قاب ثابت از سخنرانی مذهبی را ندارد. برنامه‌های مذهبی باید مسائل عمومی و اقتضائات خودشان را در نظر بگیرند؛ مثلا یک مجری قرآنی خانم، باید محجبه و چادری باشد، تا برنامه‌ای که اجرا می‌کند برای بیننده باورپذیر باشد.
 
وی درباره خطوط قرمز خبرنگاران در پوشش رسانه‌ای مناسبت‌های دینی و مذهبی گفت: خبرنگاران حوزه دینی خطوط قرمزی دارند که با خبرنگاران سایر حوزه‌های خبری متفاوت است. خبرنگار این حوزه برای پوشش مراسم افتتاحیه یک مسجد حتما باید غسل کرده و با وضو باشد؛ اما این موضوع در حوزه‌های دیگر وجود ندارد. خطوط قرمز رسانه‌ها در حوزه دینی و مذهبی متفاوت است.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها