«رسول یاحی» مجری پروژه دولت در دفاع مقدس با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیستودومین نمایشگاه مطبوعات در گفتوگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، ضمن اشاره به زمان فرا رسیدن انتشار عکسهای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: فضا و انگیزه لازم برای عرضه آثار عکاسان دوران دفاع مقدس ایجاد نشدهاست.
وی با بیان اینکه عکس بهعنوان دارایی برای عکاس ارزشمند است، گفت: در فضای انعکاس عکس بین عکاس و ناشر یک رابطه دو طرفه وجود دارد، یعنی عکاس آثار خود را در صورتی نشر میدهد که برای آن فضای تبلیغاتی گسترده ایجاد شود یا از ابتدا فضا برای انتشار عکس وجود داشته باشد.
یاحی دفاع مقدس را یکی از وقایع افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: بهعنوان مجری پروژه دفاع مقدس در دولت مسئولیت دارم که نقش و عملکرد دولت در دفاع مقدس را تبیین کنم و در اختیار محققان و علاقهمندان قرار بدهم.
مجری پروژه
دولت در دفاع مقدس ادامه داد: خبرگزاری دفاع مقدس باید در جهت پاسخگویی به سوالات جوانان
که چگونه ایران علیرغم تحریم مقابل ابرقدرتها پیروز شد، گام بردارد.
وی ابراز تعجب کرد که چرا از تجربههای دفاع مقدس استفاده نمیشود با وجود اینکه برای به دست آوردن این تجربهها بهای سنگینی پرداخت شدهاست.
یاحی تاکید کرد: جوانان باید وقایع و علت پیروزی ما در دوران دفاع مقدس را بدانند و رسانهها در نشر فرهنگ ایثار و شهادت، رسالت بسیار سنگینی بر دوش دارند.
وی با اشاره به دوران دفاع مقدس که همه اقشار با وحدت و مشارکت در یک اجماع ملی حضور داشتند، افزود: رسانه و شبکههای فرهنگی در آن زمان موفق عمل کردند؛ ولی رسانههای امروز رسالت خود را آنگونه که شایسته است، انجام نمیدهند.
مجری پروژه دولت در دفاع مقدس در پایان
گفت: صاحبان قلم با مراجعه به وقایع دفاع مقدس میبایست رمز و رازهای موجود در دفاع مقدس را بازگشایی کرده و در اختیار عموم افراد جامعه قرار دهند.
انتهای
پیام/ 101