کوروش زارعی به دفاع پرس خبر داد؛

اجرای نمایش‌های عاشورایی در مسیر پیاده‌روی اربعین

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از اجرای هشت نمایش صحنه‌ای و خیابانی با موضوع عاشورا به زبان‌های عربی و فارسی در مسیر نجف به کربلا خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ - 08November 2016
اجرای نمایش‌های عاشورایی در مسیر کربلا و نجفکوروش زارعی، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری که در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها حضور یافته بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس،  با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار داشت: در حال آماده‌سازی هشت نمایش به زبان‌های عربی و فارسی هستیم، که قرار است در نخستین همایش «روایت راویان» در ایام پیاده‌روی اربعین، بین کربلا و نجف اجرا شوند.
 
وی ادامه داد: تعدادی از این آثار در صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر امام علی (ع) و موکب بسیج دانشجویان روی صحنه می‌روند و تعدادی دیگر به صورت خیابانی در عمودهای 901 و 902 اجرا خواهند شد. همچنین نمایش‌های عربی این همایش کار هنرمندان عرب‌زبان‌ استان خوزستان است.

زارعی درباه نمایش‌های در حال اجرای حوزه هنری گفت: از ابتدای محرم چندین اثر نمایشی متناسب با این ایام روی صحنه رفت، که تعدادی از آن‌ها در حال اجراست و بخشی از آن تا پایان صفر در قالب صحنه‌ای و خیابانی اجرا خواهند شد. «کربلای بی شمر» نوشته و کار «رضا صابری» با موضوع عاشورا هفته آینده در تماشاخانه مهر اجرای خود را آغاز خواهد کرد و همزمان با این نمایش، «حسین حاتم‌بخش» نمایش «خاتون» را با موضوع «حضرت رقیه (س)» در تالار اندیشه اجرا می‌کند.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار