خبرنگار پیشکسوت جنگ در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«خبرنگاری جنگ» در کشورهای اسلامی افت کرده است

بیژن نوباوه با بیان اینکه خبرنگاری جنگ نیازمند انگیزه است، گفت: خبرنگاری جنگ به دلیل مسائل انگیزشی، در کشورهای اسلامی افت کرده است.
کد خبر: ۲۱۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ - 08November 2016
بیژن نوباوه، خبرنگار پیشکسوت جنگ با حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، با اشاره به ضرورت‌های مقوله خبرنگاری جنگ، به خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس اظهار داشت: در شرایط حاضر وضعیت‌مان از نظر امکاناتی نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است و از این منظر می‌توانیم بسیار قوی در صحنه‌های جنگی حضور پیدا کنیم.

وی ادامه داد: هم‌اکنون با یک دوربین 200 گرمی می‌توان 50 ساعت فیلم گرفت؛ این درحالی است که در گذشته با یک دوربین 15 کیلویی و جت‌رکوردهای 10 کیلویی نهایتا می‌شد یک ساعت فیلم تهیه کرد. همچنین منابع خبررسانی و خبرگیری در زمان گذشته به گستردگی زمان حاضر وجود نداشت، به خصوص منابع اطلاعاتی؛ ولی در شرایط کنونی این معضل مرتفع شده است.

این خبرنگار پیشکسوت جنگ با بیان اینکه خبرنگاری در جنگ نیازمند انگیزه‌ای بسیار قوی است، بیان کرد: چیزی که یک خبرنگار جنگی را شاخص می‌کند، این است که خبرنگار با تمام وجود وارد صحنه‌های درگیری شود و به ثبت وقایع بپردازد و این جز با ایجاد انگیزه فراهم نمی‌شود و از آنجا که از نظر انگیزشی هم اکنون ضعف‌هایی را در این بخش داریم، می‌شود گفت که کارهای خبرنگاری جنگی کم شده است.

وی تاکید کرد: به دلیل همین مسائل انگیزشی خبرنگاری جنگ در کشورهای اسلامی افت کرده است.

انتهای پیام/ 311
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار