مراسم رونمایی از تمبر اختصاصی شهید «حسین مرادی»؛

مادر شهید مرادی: مادران شهدا همه مردم را دعا می‌کنند/ 28 سال با دلتنگی دوری از حسین سرکردیم

مادر شهید حسین مرادی گفت: از همه می‌خواهم راه شهدا را ادامه دهند و بدانند مادران شهدا مردم را دعا می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۲۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ - 08November 2016
مادران شهدا همه مردم را دعا می کنند/ 28 سال با دلتنگی دوری از حسین سرکردیمبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «اکبر باقری دولابی» رئیس ستاد کنگره شهدای لشکر10 سیدالشهدا در این مراسم با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در منطقه پاسگاه زید چند گردان برای مقابله با لشکر 3 زرهی مکانیزه ارتش عراق که از بستگان صدام بود درگیر شدند.

وی افزود: درگیری آنقدر سخت و فاصله کم بود که آرپی‌جی و چاشنی آن عمل نمیکرد. با این وجود نیروها توانستند تعداد زیادی از گارد لشکر صدام را به هلاکت برسانند. دو گردان ما به شدت مقابله کردند و باعث شدند که دشمن به پشت پاسگاه زید و پاسگاه شلمچه عقب‌نشینی کند.

رزمنده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: جان فشانی شهدا به خصوص «سعید تراب» فرمانده گردان امام حسن(ع) و «حسین مرادی» به‌عنوان جانشنین چنان جانفشانی کردند که باعث عقب‌نشینی نیروهای صدام شدند. نیروهای بعثی بسیاری از شهدا را به‌دلیل کینه‌ای که داشتند، سوزاندند و به ماشین‌ها بستند و کشیدند.

وی در رابطه با چاپ کتاب پرواز قاصدک‌ها گفت: بی‌سیم‌ چی‌ها نقش خاصی در دفاع مقدس داشتند. جانفشانی بی‌سیم چی‌ها زمینه‌ای ایجاد کرد که تصمیم گرفتیم 50 شهید را از بین آنها انتخاب کرده و نگارش و چاپ کتاب پرواز قاصدک‌ها کردیم.

بعد 28 سال هنوز از نبود حسین ناراحتیم

در ادامه پدر شهید حسین مرادی با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید بیان داشت: از نظر اخلاقی پسر بسیار خوب، خوش اخلاق و مهربانی بود. با اینکه 28 سال است که شهید شده اما همچنان از دوری او ناراحتیم.

این پدر شهید تصریح کرد: در کردستان مجروح شد، دستش را گچ گرفتند چند روزی به منزل آمد و گفت من باید برگردم به جبهه بچه‌ها من را اینطور ببینند روحیه می‌گیرند. هربار به مرخصی می‌آمد چند روزی بیشتر نمی‌ماند.

مادران شهدا همه مردم را دعا می‌کنند

مادر شهید حسین مرادی بیان کرد: از دبیرستان به جبهه کردستان رفت. من هم کارمند حراست بودم یک بار که بدون اطلاع من رفته بود پیدایش کردم، تعجب کرد و گفت چطور من را پیدا کردی؟! گفتم، برگرد دلم برایت تنگ شده است.

وی افزود: به ملاقات سردار فضلی در بیمارستان رفته بودم و مدتی می‌شد که حسین را ندیده بودم، سردار با حسین تماس گرفت، گفت می‌دانی چه کسی پیش من است؟ گفت: «می‌دانم، مادرم آنجاست، تنها کسی که دنبالم می‌گردد ایشان است.»

وی افزود: حسین خیلی مهربان و دل‌رحم بود. زمان‌های که در جبهه بود را با سختی می‌گذراندم و بسیار دلتنگش می‌شدم.

این مادر شهید دفاع مقدس تصریح کرد: پیکر حسین را خودم در قبر گذاشتم، حس کردم یک لحظه چشم‌هایش را باز کرد و به من نگاه انداخت. چون با جبهه رفتنش مخالف بودم گفتم من را حلال کن. با سختی این 28 سال را گذراندم. من با عکس‌های حسین زندگی می‌کنم. خودش بی‌ادعا بود و من هم به‌عنوان مادر شهید توقعی از کسی ندارم.

وی افزود: از همه می‌خواهم راه شهدا را ادامه دهند و بدانند مادران شهدا همه مردم را دعا می‌کنند. مطیع امر ولی فقیه هستیم و اگر بگویند به سوریه برو و کاری از دستم بر بیاید می‌روم.

خارجی‌ها از متجاوزان قهرمان می‌سازند/ با پرداختن نادرست شهدا را از مردم دور کردیم

فیروزی نویسنده کتاب «پرواز قاصدک‌ها» با توضیح درباره کتاب گفت: این اثر حاصل زحمت چندین ساله کمیته لشکر 10 است. بعد از دفاع مقدس یکی از آسیب‌ها این بود که رزمندگان را آنچنان مقدس نشان دادند که مردم احساس کردند نمی‌توانند به آن ها برسند. در صورتی که شهدا از جنس خود ما هستند ولی توانستند به معرفتی عمیق برسند.

این نویسنده کتاب گفت: تلاش کردم در این کتاب همه شوخی‌ها، تفریحات و صحنه‌های جاری زندگی شهدا را به تصویر بکشیم.

وی تصریح کرد: کشورهای متجاوز از نیروهای خود قهرمان می‌سازند؛ اما در کشور ما از قهرمانانی که همیشه در موضع دفاع بوده و هیچ‌گاه مهاجم نبوده‌اند قهرمان‌سازی نشده است.

امیدوارم روزی در خانه هر ایرانی در کنار کتاب قرآن و حافظ، کتابی در مورد دفاع مقدس هم باشد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها