سرپرست دانشگاه آزاد واحد قائم‌شهر در یادواره شهدای روستای ملاکلای سیمرغ؛

شهدا با فضیلت ترین شغل عالم را انتخاب کردند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر گفت: شغلی که شهدا انتخاب کردند با فضیلت‌ترین شغل این عالم است که با شغل همه افراد عادی و معمولی متفاوت است و آن تزریق کردن خون بر پیکر جامعه‌ای است که دچار کم‌خونی شده است تا این اجتماع زنده بماند.
کد خبر: ۲۱۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷ - 12November 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام سید حسین ابراهیمیان امام‌جمعه موقت بابل و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر شب گذشته در یادواره سه شهید روستای ملاکلا بخش مرکزی شهرستان سیمرغ ضمن گرامی داشت ایام اربعین حسینی، اظهار کرد: در فضیلت شهید و شهادت صدها و هزاران روایت داریم که باید از خودمان بپرسیم چرا شهدا از چنین فضیلت عظیمی برخوردار هستند.

وی افزود: به‌ دلیل سبک زندگی که شهدا انتخاب کردند از چنین فضیلت عظیمی برخوردار شدند.

وی به تفاوت سبک زندگی ما با سبک زندگی شهدا  سخن گفت و افزود: بر اساس آنچه از آیات و روایات استفاده می‌شود سبک زندگی شهدا از پنج ویژگی و مؤلفه برخوردار است.

حجت الاسلام ابراهیمیان ضمن برشمردن پنج ویژگی سبک زندگی شهدا، بیان کرد: نخستین سبک زندگی شهدا این است که شهدا این دنیا را آزمایشگاه تلقی می‌کردند نه آسایشگاه در صورتی‌ که افراد معمولی و عادی این دنیا را آسایشگاه تلقی می‌کنند.

امام‌جمعه موقت بابل به ویژگی بعدی زندگی شهدا  اشاره کرد و گفت: شهدا در همه زمینه‌ها شادی و غم، خوشی و ناخوشی و سلامت و بیماری دل آرام  بودند و عملاً ثابت کردند دنیا راحت خانه نیست و برای رفاه و آسایش به دنیا نیامده‌اند بلکه برای امتحان و آزمایش وارد دنیا شدند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه دومین سبک زندگی شهدا شغلی که انتخاب کرده‌اند است، تصریح کرد: شغلی که شهدا انتخاب کردند با فضیلت‌ترین شغل این عالم است که با شغل همه افراد عادی و معمولی متفاوت است و آن تزریق کردن خون بر پیکر جامعه‌ای است که دچار کم‌خونی شده است تا این اجتماع زنده بماند.

وی نگاه شهدا را به مسائل و مشکلات زندگی نگاه مثبت و زیبایی  دانست و اظهار کرد: این موضوع سومین تفاوت سبک زندگی شهدا با سبک زندگی ما انسان‌ها است.

امام‌جمعه موقت بابل گفت: شهدا نگاه به شهادت را شیرین می دانستند و  آن را «اهلی من العسل» می دیدند.

وی در ادامه با بیان اینکه نگاه شهدا نسبت به مرگ با افراد عادی متفاوت است، افزود: شهدا مرگ را پایان زندگی نمی‌دانند و  آن را آغاز زندگی می دانند و خودشان به استقبال مرگ رفتند اما افراد عادی از مرگ می‌ترسند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان اینکه شهدا فضیلت ماهیت خود را به‌سوی خدا می‌دانستند همچنین زندگی خود را هدف‌دار و مرگشان هم با معنی می‌دانند، تصریح کرد: انسان تنها پدیده ای است که در میان میلیاردها پدیده در جهان زندگی می کند که برای این عالم نیست و برای عالم بالا است.

وی در پایان یادآور شد: انسان در طی یک سیر نزولی سقوط کرده و پس از چند صباح زندگی در دامن طبیعت مجدداً در یک سیر صعودی به وطن اصلی خود باز می‌گردد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار