امیر سیاری در نشست خبری:

ساخت 2 منطقه و 3 پایگاه دریایی در سواحل مکران/ برگزاری رزمایش بزرگ ولایت در شمال اقیانوس هند/ رزمایش زیردریایی‌ها از فردا آغاز می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رزمایش زیر دریایی‌ها از فردا به مدت سه روز آغاز می‌شود و در بهمن ۹۵ نیز رزمایش بزرگ ولایت در شمال اقیانوس هند انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ - 21November 2016
ساخت 2 منطقه و 3 پایگاه دریایی در سواحل مکران/ برگزاری رزمایش بزرگ ولایت در شمال اقیانوس هند/ رزمایش زیردریایی‌ها از فردا آغاز می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز در آستانه روز نیروی دریایی و سالگرد عملیات پیروزمندانه مروارید برگزار شد، اظهار داشت: نیروی دریایی ارتش در عملیات مروارید که تنها ۶۷ روز پس از آغاز جنگ انجام شد، توانست بخش‌هایی از اسکله‌های نفتی البکر و الامیه را منهدم و اقتصاد عراق، صدور نفت این کشور و حضور در شمال خلیج فارس را تا پایان جنگ مختل کند.
 
وی ادامه داد: تاکنون سه هزار و 844 فروند کشتی نفتکش و تجاری در خلیج عدن اسکورت کرده‌ایم.
 
امیر سیاری خاطرنشان کرد: در حال احداث 2 منطقه و 3 پایگاه دریایی در سواحل مکران هستیم.
 
فرمانده نداجا گفت: تاکنون 44 ناوگروه برای برقراری امنیت به مناطق مختلف اعزام شده و علاوه بر این پنج ناوگروه دوستی هم به برخی کشورها اعزام شده‌اند. برای نخستین بار ناوگروه 44 متشکل از ناو الوند و بوشهر توانستند آفریقا را دور بزنند.
 
وی با بیان اینکه برای تامین نیازمندی‌های نیروی دریایی هیچ نیازی به دیگران نداریم، تصریح کرد: در تولید انواع سلاح‌ها و مهمات مورد نیاز پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم به نحوی که این تجهیزات در منطقه حرف اول را می‌زنند.
 
امیر سیاری بیان کرد: رزمایش زیر دریایی‌ها از فردا به مدت سه روز آغاز می‌شود و در بهمن ۹۵ نیز رزمایش بزرگ ولایت در شمال اقیانوس هند انجام می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش عنوان کرد: نهم آذر سامانه یکپارچه جستجو، کشف، شناسایی و رهگیری به نام پروژه «ثامن» رونمایی می‌شود. شانزدهم آذر نیز در بندرعباس از سه بالگرد که با توانمندی‌های داخلی بازسازی شده رونمایی می‌شود. همچنین در این روز از 5 فروند هواناو که بازسازی کامل شده‌اند، رونمایی خواهد شد.
 
وی اضافه کرد: رادار دریاپایه با قابلیت عملکرد در جنگال به نام ال پی ای طی روزهای آینده رونمایی خواهد شد. همچنین رادار سپر دریا را نیز یکپارچه کرده‌ایم.
 
امیر سیاری گفت: ساخت شبیه‌ساز طوفان برای آشنایی با کسانی که قصد خدمت در دریا را دارند، برای اولین بار صورت گرفته است.
 
فرمانده نداجا با بیان اینکه برگزاری رزمایش امداد و نجات با عمان در دستور کار قرار دارد، گفت: ششمین همایش فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای حاشیه اقیانوس هند که دوسالانه و با حضور 40 کشور برگزار می‌شود، را در اولین ماه سال 2018 به میزبانی نیروی دریایی ارتش خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: در سال جاری ناوگروه‌های ارتش به هند، پاکستان، عمان، تانزانیا، آذربایجان و آفریقای جنوبی اعزام شدند و در آینده نیز به روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و کشورهای حاشیه اقیانوس هند و چین اعزام خواهیم داشت.
 
امیر سیاری ضمن اعلام خبر رونمایی از سامانه «هایپروال» برای اولین بار در بیمارستان گلستان، گفت: در روز 24 آذر مسابقه بین المللی اسکواش به میزبانی نداجا در تهران برگزار می‌شود.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برای نخستین بار بزرگترین ناو جنوب غرب آسیا که «خارک» نام دارد بعد از 35 سال توسط متخصصان ایرانی تعمیرات اساسی شده و در روزهای آینده در آب‌های بندرعباس به جمع شناورهای نیروی دریایی ارتش اضافه خواهد شد. 
 
وی در ادامه به عبور شناورهای ارتش جمهوری اسلامی ایران از اقیانوس اطلس اشاره کرد و بیان داشت: برای اولین بار ناوگروه 44 که متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی بوشهر هستند، توانستند با دور زدن آفریقا وارد اقیانوس اطلس شوند و هم اکنون نیز در بندر «دوربان» آفریقای جنوبی پهلو گرفتند. 
 
دریادار سیاری با اشاره به اظهارات سخنگوی پنتاگون مبنی بر ناتوانی ایران در عبور از اقیانوس اطلس، اظهار داشت: زمانی که اعلام شد ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران قصد دارد از اقیانوس اطلس عبور کند، سخنگوی پنتاگون در سخنانی از ناتوانی ایران در انجام چنین عملیاتی گفت؛ لذا اکنون که ناوگروه 44 ارتش توانستند چنین کاری را انجام دهند کلیپی از این عملیات دریایی تهیه می‌کنیم تا توانایی ایران را به آنها نشان دهیم، البته در آینده نیز در صدد هستیم از عرض اقیانوس اطلس عبور کنیم. 
 
انتهای پیام/231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار