جنایت علیه مسلمانان با پیروزی ترامپ شدت گرفته است

گزارش‌ها حاکی از تشدید وقوع جنایات مرتبط با نفرت‌های مذهبی و نژادی بعد از پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکاست.
کد خبر: ۲۱۴۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶ - 23November 2016
جنایت علیه مسلمانان با پیروزی ترامپ شدت گرفته استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در خبری از افزایش جنایات مرتبط با نفرت های مذهبی به ویژه علیه مسلمانان بعد از پیروزی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا خبر داد و نوشت که شدت وقوع این جرایم با پیروزی ترامپ به شدت دوران بعد از وقوع حملات  تروریستی 11 سپتامبر در آمریکا رسیده است.

کشور آمریکا بعد از پیروزی ترامپ شاهد وقوع بیش از 700 مورد جنایت های نفرت انگیز بوده است.

ایندیپندنت در ادامه خبر خود با استناد به داده های اف بی آی و اشاره به وقوع 257 مورد جنایات ضد اسلامی در سال 2015 در مقایسه با 296مورد از این جنایات در سال 2001 میلادی، به نقل از «مارک پوتاک» از کارشناسان افراط گرایی جهانی و تروریسم در «مرکز حقوقی فقر جنوبی» (Southern Poverty Law Center)، نوشت: ما شاهدیم که چطور سخنان چهره های عمومی مانند دونالد ترامپ به خشونت تبدیل می شود.

مرکز حقوقی فقر جنوبی که به ردگیری و جمع آوری گزارش های مرتبط با جرایم نفرت انگیز می پردازد، گزارش داده است که 65 درصد از701 مورد جنایت نفرت انگیز اخیر در آمریکا، 3 روز بعد از پیروزی ترامپ رخ داده اند و در این بین، تقریبا 40 درصد از تمام این جرایم، در محیط های آموزشی از جمله مدارس گزارش شده اند.

گزارش ها نشان می دهند 206 مورد از این جرایم علیه مهاجران، 151 مورد علیه سیاه پوستان، 51 مورد علیه مسلمانان و36 مورد علیه زنان بوده اند.

ترامپ اخیرا با انتشار ویدئویی در یوتیوب بار دیگر موضع خود مبنی بر بیرون کردن مسلمانان از آمریکا را تکرار کرد.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها