حجت‌الله ایوبی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«سیانور» جای خود را در سینمای ایران باز می‌کند/ وظیفه سازمان سینمایی حمایت از آثار جبهه مقاومت است

رییس سازمان سینمایی با بیان اینکه آثار سینمایی باید برای فروش خوب از ساختار قوی برخوردار باشند، گفت: فیلم سینمایی «سیانور» به دلیل برخورداری از ساختار قوی با استقبال مخاطبان همراه بوده است.
کد خبر: ۲۱۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ - 27November 2016

«حجت‌الله ایوبی» رییس سازمان سینمایی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با بیان اینکه رویکرد سازمان سینمایی نسبت به سینمای مقاومت و سینمای دینی همواره یک رویکرد مثبت بوده است، اظهار داشت: اگر منصفانه پرده‌های سینما را مشاهده کنیم، امسال یکی از سال‌های بسیار خوب برای سینمای مقاومت و سینمای دینی بوده است.

رییس سازمان سینمایی گفت: فیلم‌هایی که امسال و سال گذشته در حوزه دینی، مقاومت و ارزشی مورد حمایت سازمان سینمایی قرار داشتند، تقریباً کُل تعداد آثار مورد حمایت‌ سازمان سینمایی بوده است.

ایوبی درباره اکران آثار جبهه مقاومت نیز گفت: ما در حوزه سینمای دینی و مقاومت باید آثارمان به جهت هنری از ارزش بالایی برخوردار باشد تا مخاطبان بیشتری از آن استقبال کنند. حمایت از تولیدات جبهه مقاومت وظیفه سازمان سینمایی است، از این رو راه را برای فیلم‌سازان باز می‌کنیم تا فیلم‌ساز در مراحل تولید با مشکلی مواجهه نشود.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: اکران و نمایش بخش دیگری از حمایت سازمان سینمایی است که آثار جبهه مقاومت از اولویت برخوردار هستند و ادامه کار با ساختار و نوع فیلم و ارتباط آن با مخاطب است که باید خودش راه را باز کند. فیلم «بادیگارد» و «سیانور» در حوزه فیلم‌های جبهه مقاومت به علت برخورداری از ساختار قوی و مستحکم، جایشان را در سینمای ایران باز می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: نسل امروز ما با موضوع فیلم سیانور بیگانه است، اما می‌بینیم که به خوبی فروش می‌کند؛ جوانان ما امروز تصوری از منافقین ندارند و اتفاقات آن را فراموش کرده‌اند، اما با وجود چنین اثری به دلیل ساختار قوی فروش می‌‎کند. بنابراین فیلم و اثر هنری نیز باید با ساختار قوی خود به جلب مخاطب کمک کند.

وی تصریح کرد: خیلی خوشحالم که فیلم‌سازان خوب سینمای دفاع مقدس مثل «پرویز شیخ‌طادی» امسال در این عرصه فیلم می‌سازند. امسال از لحاظ تولیدات سینمایی سال خوبی برای سینمای مقاومت خواهد بود.

ایوبی جریان هنری کشور را همراه با جریان مقاومت منطقه و مدافعین حرم دانست و خاطر نشان کرد: در جلسات مختلفی که حضور داریم با ابراز علاقه هنرمندان نسبت به جریان مقاومت و شهدای مدافع حرم روبرو می‌شویم که دلشان می‌خواهد برای این جریان کاری انجام دهند؛ جریان هنری کشور نسبت به شهدای مدافع حرم احساس دین می‌کند.

رییس سازمان سینمایی افزود: در طول سال‌های گذشته بیشتر جوایز و جشنواره‌های فرهنگی و هنری از سوی هنرمندان به شهدای مدافع حرم تقدیم شده است و سازمان سینمایی نیز برنامه‌های زیادی را با این محوریت برگزار کرده است که بسیار مورد استقبال هنرمندان بوده است.

وی تاکید کرد: وقتی پای صحبت‌های اهالی هنر و سینما می‌نشینیم، متوجه می‌شویم اهالی هنر با مفاهیم مقاومت بیگانه نیستند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار