همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی-3/ حسینی:

موج جدیدی از تحریم ها با روی کار آمدن ترامپ وضع خواهد شد

رییس گروه منابع و اقتصاد دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی گفت: بعد از انتخابات در آمریکا باید منتظر موج جدیدی از تحریم ها باشیم و باید با برنامه جهادی از اکنون زیرساخت ها را فراهم کنیم.
کد خبر: ۲۱۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ - 24November 2016
اعمال تحریم های تازه علیه ایران در دوره حکومت دولت جدید آمریکابه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، «شمس الدین حسینی» وزیر سابق اقتصاد و رییس گروه منابع و اقتصاد دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، صبح امروز در همایش مدیریت جهادی و امنیت ملی که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد امروز صحنه تهدید و نبردهای امنیتی است.

وی افزود: از ابتدای قرن بیستم، 200 تحریم گزارش شده است، که 140 تحریم از سوی آمریکا وضع شده و از قرن بیست و یکم تحریم به جای جنگ مطرح شده است.

حسینی با اشاره به انتخاب ترامپ به عنوان رییس جمهور دوره بعدی آمریکا خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات در آمریکا باید منتظر موج جدیدی از تحریم ها باشیم و باید با برنامه جهادی از اکنون زیرساخت ها را برای مقابله با تحریم ها فراهم کنیم.
 
رییس گروه منابع و اقتصاد دفاعی مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی بیان کرد: امنیت زیرساختی برای بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد مهم است. اقتصاد نیز به معنای معیشت یک نیاز مبرم و اساسی است. به همین دلیل در عرصه عمل اقتصاد به عنوان یک بعد امنیت مطرح شده است.
 
وی تصریح کرد: مدیریت از جنس تدبیر و تلاش‌ بهره‌ور برای تامین نیاز و دستیبابی به اهداف است و مدیریت از جنس نیاز نیست.
 
حسینی با بیان اینکه مدیریت برای هر حوزه موضوعیت دارد، گفت: لذا در مقام عمل شاهد مدیریت اقتصاد ملی، امنیت ملی و... هستیم. ماهیت علم اقتصاد به علم مدیریت نزدیک است. یکی از علومی که برای علوم دیگر مفید است، اقتصاد است.
 
وزیر سابق اقتصاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان داشت: امروز مطالعات بین رشته‌ای همچون اقتصاد دفاع و اقتصاد امنیت اهمیت بیشتری یافته‌اند.
 
وی گفت: سیستم اقتصادی براساس الگو شکل می‌گیرد. به گفته شهید صدر این سیستم اقتصادی اسلوبی است که جامعه ترجیح می‌دهد در حیات اقتصادی و حل معضلات علمی خویش از آن پیروی کند.
 
حسینی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی الگوی اقتصادی است که باتوجه به شرایط کشور اهمیت مضاعف دارد. اقتصاد مقاومتی تنها نظریه و تجربه نیست. 
 
وی با بیان اینکه مدیریت جهادی، الگویی مدیریتی است، گفت: امنیت همه جانبه در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آبرویی می‌تواند به عنوان الگوی امنیت ملی فرض شود.
 
رییس گروه منابع و اقتصاد دفاع مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی با اشاره به هم‌افزایی الگوها گفت: متخصصان با دغدغه مشترک از حوزه تخصصی خود شروع و با تعامل متخصصان حوزه‌های دیگر به هم‌افزایی الگوها کمک کنند. اگر این هم‌افزایی نباشد ناسازگاری پدید می‌آید و آن وقت مدیر امنیتی باید مراقب مدیر اقتصادی باشد. الگوی اقتصاد مقاومتی زیرساخت امنیت(دفاع) همه جانبه است. به فرموده مقام معظم رهبری امنیت یکی از اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیازهای یک ملت و یک کشور است و مجروح کردن امنیت، مجروح کردن اقتدار نظام است.
 
حسینی با بیان اینکه امنیت ملی ابعادی دارد که امنیت اقتصادی یکی از مهمترین آن‌ها است، گفت: امنیت اقتصادی یک بعد امنیت مدرن و امنیت همه جانبه است. اقتصاد مقاومتی دارای قابلیت‌های امنیت افزایی است.
 
وی در پایان گفت: اکنون تحریم ملی، عملیات سایبری و تشویق مخالفان در دستور کار دشمنان قرار گرفته است.
 
انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار