تامین امنیت زائران حضرت امام رضا (ع) با بیش از 17 هزار نیروی نظامی و انتظامی

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: برای تامین امنیت زائران حرم مطهر رضوی در ایام پایانی ماه صفر بیش از 17 هزار نفر وظیفه امنیت در حوزه های مختلف و روان سازی ترافیک جاده های این استان را بر عهده دارند.
کد خبر: ۲۱۵۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱ - 26November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سردار بهمن امیری مقدم روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال بر اساس برآوردها بیش از سه میلیون و 500 هزار نفر در دهه پایانی صفر وارد این استان می شوند که حدود 350 هزار تا 400 هزار نفر آنان زائر پیاده هستند.
 
وی اظهار کرد: بیش از پنج هزار هیات مذهبی از سراسر کشور وارد استان می شوند که باید در تمام زمینه ها به خصوص تامین امنیت پیش بینی های لازم انجام شود .
 
وی با اشاره به آماده باش پلیس مرزبانی در این ایام گفت: پلیس به همراه دستگاه های اجرایی، خدماتی و نیروهای مردمی امنیت قابل قبول برای زائران فراهم می کند.
 
سردار امیری مقدم افزود: پلیس راه نیز طی این ایام در جاده های استان به صورت محسوس و نامحسوس حضور دارد و به کار گیری حدود 700 پلیس افتخاری در کنار پلیس های تخصصی دراین ایام از دیگر اقدامات برای افزایش ضریب امنیت زائران رضوی است.
 
وی اظهار کرد: نظارت ویژه بر هتلها، هتل آپارتمانها، مسافرخانه ها و خانه های مسافر در استان بویژه در مشهد در این ایام با شدت بیشتری پیگیری می شود.
 
وی گفت: همچنین تمام نذورات در این ایام باید در کنار مقرهای پلیس و با نظارت توزیع شود و افرادی که نذورات را توزیع می کنند باید مشخص شده باشند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: هیاتهای مذهبی که شب در سطح شهر تردد می کنند نیز باید از بستن مسیرهای ویژه تردد خودروهای امدادی پرهیز و هر گونه مورد مشکوک را سریع به پلیس منتقل کنند.
 
وی ادامه داد : مردم باید در این ایام همپای پلیس برای برقراری امنیت در جامعه هوشیار باشند.
 
پارسال سه میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر وارد مشهد شدند که حدود 270 هزار نفر از این تعداد زائران پیاده بودند.  
 
منبع:ایرنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار