حجت الاسلام نمازی؛

جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند» نشان از درک توحیدی امام (ره) دارد

رییس اداره سیاسی عقیدتی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند» نشان از درک توحیدی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دارد.
کد خبر: ۲۱۵۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ - 27November 2016
جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند» نشان از درک توحیدی امام (ره) دارد
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام حسن نمازی رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم سوگواری شهادت پیامبر (ص) و امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار داشت: هر کس محبت اهل بیت (ع) را در دل داشته باشد از اهل بیت(ع) است. شناخت امام (ره) بدون موحد بودن امکان پذیر نیست. امام خمینی (ره) در کتاب ولایت فقیه خود توضیح می دهد که ولایت فقیه تداوم ولایت انبیای الهی و رسول الله (ص) است. گاهی با طرح شبهه نسبت به این مساله می گویند که نمیتوان از ولایت فقیه تبعیت کرد، چرا که ولی فقیه معصوم نیست. در جواب باید گفت که تبعیت نیازمند حجت است نه عصمت. مثل پزشکی که دارویی تجویز می کند و ما از او تبعیت می کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه کتاب ارزشمند «ولایت فقیه» را بارها خواندم، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) در کتاب خود توضیح می دهد، اگر شخص لایقی به پا خواست و تشکیل حکومت داد، ولایت او مثل ولایت رسول الله است و بر همه مردم لازم است که از او تبعیت کنند. تنها تفاوت ولی فقیه و شخص رسول الله (ص) و امیر المومنین (ع) در فضایل آنها است. نداشتن این فضایل اختیارات حکومتی را محدود نمی کند. بر بقیه فقها هم لازم است که از ولی فقیه تبعیت کنند.
 
حجت الاسلام نمازی در ادامه بیان داشت: تمام گرفتاری های امت اسلامی در صدر اسلام ناشی از موحد نبودن مردم بود. متاسفانه این مساله مشکل امروز ما نیز هست. حضرت یوسف (ع) ابتدا مشکل توحید مردم را حل کرد و بعد از آن دست به انقلاب زد و عزیز مصر شد. البته این مشکل فقط با خواندن حل نمی شود، بلکه باید به درک توحیدی رسید.
 
رییس اداره سیاسی عقیدتی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به آیه ۳۸ سوره «طه» گفت: زمانی که فرعون قصد کشتن حضرت موسی (ع) را داشت. مادر حضرت موسی (ع) او را به امر خدا به رود نیل انداخت و خدا موسی (ع) را در دامن دشمن بزرگ کرد و این نشان از درک توحیدی مادر حضرت موسی (ع) دارد. امام حسین(ع) هم از زمانی که در آغوش رسول خدا (ص) بود تا زمانی که در گودال قتلگاه به شهادت رسید، در اوج توحید بود. اینکه امام خمینی(ره) فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند، بکند» نشان از درک توحیدی آن حضرت دارد. برای رسیدن به این درجه باید قرآن را درک کرد و با ترک گناه به فهم بیشتری رسید.
 
حجت الاسلام نمازی در پایان ضمن اشاره به حدیثی از امام باقر (ع) گفت: شاخص و معیار بهشتی بودن، محبت اهل بیت (ع) و اشتیاق برای زیارت امام حسین (ع) است.
 
انتهای پیام/ ۱۶۱
نظر شما
پربیننده ها