حاشیه نگاری مراسم نخستین سالگرد شهدای مدافع حرم در مسجد جامع قرچک؛

حضور مردم در مراسم شهدا، تجلی استمرار حرکت انقلاب است

حضور مردم، در مراسم گرامی داشت، سالگرد شهدای مدافع حرم شهرسنات قرچک، تجلی ولایت پذیری وتغییر شدید جایگاه عوام نسبت به خواص است.
کد خبر: ۲۱۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۸ - 02December 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، روزگذشته مراسم نخستین سالگرد شهدای مدافع  حرم میثم نجفی ومهدی قاضی خانی، درمسجد جامع شهرستان قرچک برگزار شد.
 
در حاشیه این مراسم، خبرنگار ما به گفتگو با مردم نشسته است.
 
متن زیر حاصل حاشیه نگاری و گفت وشنود با مردم قهرمان این خطه می باشد.
 
مسجد جامع قرچک، در خیابان اصلی شهرستان و در مرکز شهر قرار دارد وکانون فعالیت های فرهنگی و مذهبی این شهر می باشد. در روزهای جمعه، مصلی با شکوه آن شاهد حضور قهرمانانه مردم این خطه  جهت اقامه نماز عبادی وسیاسی جمعه می باشد.
 
در بدو ورود به مسجد، نوجوانان و جوانان ملبس به  لباس های مقدس فرم بیسج وسپاه به چشم می آید. از بلند گوهای مسجد نوای زیبا ، شور انگیز و حماسی درباره شور وشوق مردم برای دفاع از حریم آل محمد ( صلی الله علیه و آله و سلم) ، شنیده می شد. این نوای زیبا وسینه زنی حضار تداعی گر صحنه های پر شور و عظمت اعزام شرزه شیران، این آب و خاک به جبهه های نور علیه ظلمت در آن اعزام سراسری، پر رمز و راز سپاهیان محمد( صلی الله علیه و آله و سلم) ، در دوازدهم آذر ماه سال  1362 و آن رژه با شکوه در ورزشگاه آزادی تهران با شعر خوانی آن خادم الحیدر آذری استاد سید محمد حسین بهجت تبریزی ( شهریار) در وصف بسیج معروف به ( حیدر بابا بسیج ) و حماسه خوانی ذاکر اهل بیت ( صلی الله علیه و آله و سلم) ، غلام کویتی پور ( سپاه محمد (ص) می آید، می آید) می باشد.اعزامی که عصاره آن، مظلومانی چون 175 غواص دست بسته و گلگون کفانی همچون جاودانگان کربلای پنج هستند.
 
فضای مسجد، پوشیده از تابلوها و بنرهای مزین به تصاویر این شهدا بود. در این مراسم حضور چشم گیر مردم ومقامات محلی شهرستان به وضوح مشاهده می شد.
 
دختر دانشجویی در پاسخ به این سوال که علت حضور اش در این مراسم چه بوده است؟ گفت : ( آمده ام برای اثبات این مسئله که راه شهدا ورهبرمان تا قیام حضرت مهدی ( عجل الله تعالی ) ادامه دارد و ما جوانان در خط شهیدان مدافع حرم و خانواده ایشان هستیم.)
 
دختر جوان دیگری گفت :{ برای تسلی باز ماندگان، این خانواده ها آمده ام و به آنان اطمینان بدهم که ادامه دهنده این شهدا وپیرو مطلقه ولایت فقیه هستم.}
 
مادری که طفل شیر خوار خود را به مراسم آورده بود، نیز گفت : (( آمده ام تا به دشمنان تکفیری بگویم که من وفرزندم  در مقابل هرگونه تجاوز به حریم آل الله آماده دفاع هستیم. فرزند شیر خواره ام فدای خط ولایت فقیه و رهبر می نمایم.
 
حضور گسترده مردم ومقامات محلی شهرستان بیانگر حس ولایت پذیری وقدر دانی از حماسه آفرینان این بوم و بر است.
 
 انتهای پیام : 171

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار