ققنوس فاتح در نماز جمعه معرفی شد

کتاب ققنوس فاتح در نماز جمعه در سراسر کشور معرفی شد.
کد خبر: ۲۱۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ - 03December 2016
«ققنوس فاتح» در نماز جمعه معرفی شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بخش معرفی کتاب پیش از خطبه های نماز جمعه تهران به معرفی کتاب «ققنوس فاتح» پرداخت.

میثم نیلی با اشاره به لزوم شناخت شهید وزوایی گفت: کسانی که فرمانده گردان حبیب از تیپ تازه تأسیس آن زمان محمدرسول الله (ص) را نشناسند حتما اگر فیلم سینمایی ایستاده در غبار را که اخیرا پخش شد دیده باشند با شخصیت شهید محسن وزوایی آشنا می شوند که از دانشجویان پیرو خط امام، دانشجویی ممتاز، جدی، انقلابی و از فاتحان لانه جاسوسی شیطان بزرگ بود.

نیلی با بیان این که شهید محسن وزوایی 22 ساله فرمانده گردان حبیب بود، اظهار داشت: شرح دلاوری ها و مجاهدت های این شهید در کتاب «ققنوس فاتح» آمده است، این کتاب که به قلم گلعلی بابایی و توسط نشر شاهد چاپ شده است  توانسته شهید محسن وزوایی را به خوبی معرفی کند.

وی ادامه داد: توصیه می شود که دانشجویان حتما این کتاب را بخوانند و با نماد یک دانشجوی انقلابی، مؤمن و پای کار آشنا شوند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با بیان این که شهید وزوایی رزمنده ای دلاور و فرمانده ای بسیاری جدی در دوره دفاع مقدس است، با اشاره به سخنانی از رهبر معظم انقلاب در این کتاب ابراز داشت: ایشان فرمودند «برخورد حاج احمد متوسلیان با شهید وزوایی این خودش موضوع یک فیلم است، اینها خیلی جالب است؛ بنده هم حاج احمد را می شناختم و شهید وزوایی را.»

محسن وزوایی، در پنجم مرداد ماه سال 1339 در محله نظام آباد تهران دیده به جهان گشود. در سال 1358 هم زمان با کار تبلیغاتی در جمع دانشجویان پیرو خط امام، بلافاصله با تشکیل سپاه به پاسداران پیوست و در دوره ای فشرده، آموزش‌های چریکی را در سپاه آموخت. او مدتی در سپاه به عنوان فرمانده مخابرات انجام وظیفه کرده، سپس سرپرستی واحد اطلاعات ـ عملیات را به عهده گرفت. همان دانشجوی انقلابی که مصاحبه‌هایش در مورد دانشجویان پیرو خط امام با صلابتی که در سیمایش بود، در رسانه‌های غربی بازتاب داده می‌شد. او وقتی شهید شد فقط 22 سال سن داشت اما دلاوری‌های زیادی را در کارنامه رزمندگی‌اش ثبت کرده بود. فرماندهی گردان «حبیب بن مظاهر» و تیپ تازه تأسیس «محمد رسول اللّه(ص)» و فرماندهی «تیپ 10 سیدالشهداء» و... به نام محسن وزوایی خوش درخشید. او سرانجام در دهم اردیبهشت ماه سال 1361، در هنگام هدایت نیروهای تحت امر خود، بر اثر اصابت گلوله و ترکش به شهادت رسید.

 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار