بسیج جامعه پزشکی با همکاری نیروی دریایی سپاه ارائه کرد

ارایه خدمات فوق تخصصی رایگان پزشکی به ۵۰۰ نفر از اهالی هنگام

بسیج جامعه پزشکی استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و بهداری نیروی دریایی سپاه اقدام به ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به۵۰۰ نفر از اهالی جزیره هنگام از توابع جزایر قشم نمود.
کد خبر: ۲۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶ - 15June 2014

ارایه خدمات فوق تخصصی رایگان پزشکی به ۵۰۰ نفر از اهالی هنگام

دکتر ولی الله اکبری مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس، گفت: این اقدام سه روزه از ۲۱ تا ۲۳ خرداد ماه جاری با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مناطق محروم جهت تحقق اجرای عدالت در حوزه بهداشت و درمان، ارتقای سطح روحیه جهادی در بین پرسنل پزشکی و پیراپزشکی و بردن خدمات تخصصی در مناطق محروم از امکانات اولیه صورت گرفت.

وی افزود: بر این اساس ۴۰ نفر از اعضای تیم پزشکی شامل تخصص های مختلفی از جمله چشم پزشکی و بیناسنجی، زنان و زایمان ومامایی، کلیه ومجاری ادرار، داخلی، دندانپزشکی، تغذیه، گوش و حلق و بینی، عمل های سرپایی، داروخانه، رادیولوژی و آزمایشگاه حضور داشتند.

دکتر اکبری با اشاره به اینکه ۳۰ از مردم اهالی هنگام تحت عمل های چشم پزشکی مانند آب مروارید قرار گرفتند، ادامه داد: با معینات انجام شده، به ۵۰ نفر از کسانی که نیاز به عینک داشتند به صورت رایگان عینک  تعلق گرفت و بیمارانی که نیاز به عمل جراحی داشتند نیز بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت رایگان مورد جراحی قرار می گیرند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس خاطرنشان کرد: در تابستان امسال یک بیمارستان صحرایی در یکی از مناطق محروم «اقلید» و در زمستان هم بیمارستان دیگری در یکی از مناطق محروم شهرستان «رستم» برپا خواهد شد. 

هم چنین در اقدامی دیگر سومین بیمارستان صحرایی قرارگاه سجاد شهرستان سراوان به همت بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان به مدت یک هفته در شهرستان های «سیب» و «سوران» روز گذشته افتتاح شد.

قرارگاه شهید سجاد در سراوان پیش از این دو بیمارستان صحرایی در «سیرکان » و «مهرستان» افتتاح کرده با این حال این قرارگاه همچنان برای خدمترسانی به مردم منطقه آمادگی خود را اعلام کرده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار