یادداشت/

جنبش های دانشجویی؛ ظرفیت ارزشمند تمدن ساز

نگین ترکمانی
کد خبر: ۲۱۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ - 06December 2016
گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس- «نگین ترکمانی» فعال حوزه زنان طی یادداشتی که در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داده است به ظرفیت جنبش های دانشجویی در بستر حوادث امروز اشاره داشته و نوشته است:
 
جنبش های دانشجویی همواره محملی برای پویایی و نشاط اجتماعی بوده است. این جنبش ها ظرفیت هایی دارند که می توانند در اصلاح نهادهای اجتماعی و فرهنگ جوامع مؤثر واقع شوند. اگر بگوییم جنبش های دانشجویی به نحوی قادر به تمدن سازی نیز هستند؛ اغراق نکرده ایم. ظرفیت این جنبش ها در جامعه امروز گاهی دستخوش فعالیت های سیاسی و اجتماعی می شود آنچه بیش از همه به آن نیازمندیم هدایت این جنبش ها و اصلاح بسترهای اجتماعی برای رشد و تعالی آن هاست. راهی که این جنبش ها باید آن را طی کنند، ریشه در اصالت دارد و برپایه معرفت دینی بنا شده است.
 
دانشجوی انقلابی همواره نقشه راه خویش را می شناسد و در مسیر خودباوری و اعتلای ارزشی و دینی گام برمی دارد. اگر چه دانشجوی انقلابی امروز در میان هجمه های گوناگونی گرفتار آمده است، اما باید سره را از ناسره تشخیص دهد و خود را از دام چاله های سیاسی بازی و تعلقات مضمحل برهاند. اگر جنبش های دانشجویی را به خوبی نشناسیم و آن ها را درمسیر درست هدایت نکنیم، نمی توانیم این ظرفیت فراهم و بی بدیل را در راه اعتلای آرمان‌های نظام به کارگیریم.
 
از سوی دیگر دانشجوی امروز بسیار محتاج بصیرت است. او به معرفت انقلابی نیاز دارد تا بتواند دشمن شناس و دشمن ستیز باشد. معرفت انقلابی حقیقت نابی است که باید سرلوحه جنبش های دانشجویی قرار گیرد اصالت و هویت دانشجویی امروز در گرو شناخت دقیق ارزش ها و معرفت به اصل و اصالت حرکت دانشجویی است . خیزش ها و جنبش های دانشجویی  امروز بیش از هر زمان دیگر در کانون توجه قرار گرفته اند نظام سلطه امروزه این ظرفیت رابه خوبی می شناسد و در صدد است تا به هر طریق ممکن از این جریان در مسیر مطامع و دلخواسته های خود بهره ببرد، این مهم لزوم بیداری جنبش دانشجویی در عصر حاضر را به اثبات می رساند. جنبشی که آفریننده است و تمدن ساز...
 
 
 امید که بتوانیم از این ظرفیت بی بدیل در مسیر تمدن سازی اسلامی در جامعه جهانی استفاده نماییم.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار