در مراسم اکران مستند نبرد پنهان؛

شیبانی: نبرد سوریه امتداد جنگ 33 روزه در لبنان است/ شمشادی: راوی ناگفته‌های جنگ سوریه هستم

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: نبرد سوریه، امتداد جنگ 33 روزه در سال 2006 است، که همه دنیا علیه حزب الله یکپارچه شدند، تا پایان دوران مقاومت را اعلام کنند.
کد خبر: ۲۱۷۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴ - 11December 2016
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم اکران مستند «نبرد پنهان» به روایتگری «حسن شمشادی» خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی اسران در سوریه عصر امروز (یکشنبه 21 آذرماه) با حضور «حسین شیخ‌الاسلام» معاون اسبق وزیر امور خارجه، «رئوف شیبانی» سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سوریه، «حسن شمشادی» و خانواده شهیدان «حسن شاطری» و «محسن خزایی» در دانشکده علوم پایه دانشگاه تهران برگزار شد.

شیبانی در این مراسم با پاسداشت شهدای عرصه مقاومت اظهار داشت: شهید شاطری بخشی از تاریخ مقاومت را با مجاهدتی که داشت رقم زد، چه در لبنان و چه در مدت کوتاهی که در سوریه حضور داشت و با اعتقاد راسخ جهت تحقق اهداف جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد.

سفیر اسبق ایران در سوریه افزود: شهید خزایی راوی بسیجی تحولات در نبرد سوریه بود و اگر اعتقاد و ایمان شهید نبود، ماموریت و مسئولیتی را که برعهده داشت، نمی‌توانست به نحو احسن انجام دهد.

وی با برشمردن اهمیت جنگ سوریه عنوان کرد: صحنه تحولات سوریه مبهم و پیچیده است و در ابتدای جنگ اتخاذ تصمیم کاری دشوار بود. به معنای واقعی فتنه‌ای در این کشور شکل گرفت که اگر نگاه عمیق و کارشناسانه رهبری نبود، می‌توانست علاوه بر کشور سوریه مشکل جدی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

شیبانی تصریح کرد: این نبرد در واقع امتداد جنگ 33 روزه در سال 2006 است، که همه دنیا علیه حزب الله یکپارچه شدند، تا پایان دوران مقاومت را اعلام کنند.
 
وی بیان کرد: عربستان، ترکیه، آمریکا و اروپا ایستادند تا کار سوریه را یکسره کنند؛ اما ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم سوریه طرح توطئه‌ای که شکل گرفته بود را با شکست مواجه کرد.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سوریه با برشمردن دستاوردهایی ایران از جنگ سوریه گفت: یکی از مهمترین دستاوردها این است که جنگ سوریه نشان داد اگر منافع جمهوری اسلامی ایران مد نظر قرار نگیرد، هیچ تحول استراتژیکی در منطقه ما امکان حصول ندارد؛ زیرا ایران به عنوان قدرت منطقه قدرت وتوی تحولات را به اثبات رسانده است.

شیبانی تصریح کرد: همچنین ایران به عنوان محور قابل اعتماد و اتکا برای یاران خودش مطرح شد، که اگر پیمان دوستی با کشور ببندد پیمانی اخلاقی و قابل اعتماد است.

وی بیان کرد: زمانی صحبت از دو نوع اسلامی می‌شد؛ اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی، که امام خمینی (ره) آن را مطرح کرد. این جنگ نمایشی از اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی بود و نشان داد محور مقاومت محوری قابل اعتماد است.

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در سوریه ادامه داد: در عرصه نظامی تجربیات بسیاری را به دست آوردیم، که کاملا متفاوت از نبردهای گذشته بود. در این جنگ انواع و اشکال نبردها را شاهد بودیم.

شیبانی در ادامه اظهار داشت: این جنگ توانست گروه‌هایی با تابعیت‌های مختلف را زیر یک پرچم هدایت کند.

«نبرد پنهان» پاسخی به ابهامات مردم در خصوص جنگ سوریه

در این مراسم از حسن شمشادی به پاس مجاهدت‌های وی در عرصه خبررسانی تحولات سوریه با حضور شیخ‌الاسلام، شیبانی، خانواده شهید شاطری تقدیر شد.
 
حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه نیز با اشاره به ساخت مستند نبرد پنهان گفت: قرار است در نبرد پنهان 2 و 3 نقایص را تصحیح کنیم و امیدواریم با این کار بتوانیم ابهامات و سوالات اذهان عمومی را به حداقل برسانیم و کم‌کاری‌های رسانه‌ای را که در عرصه سوریه شاهد بودیم، جبران کنیم.
 
وی افزود: هم‌اکنون که جشنواره عمار شروع نشده، نبرد پنهان در حال نمایش در استان‌هاست و با استقبال خوبی مواجه شده است.

شمشادی با بیان اینکه برای اولین بار است در عرصه مستندسازی ورود پیدا کرده‌ام، گفت: نیاز دیدم که راوی ناگفته های جنگ سوریه باشم. «محسن خزایی»های گمنامی داریم که در حال فعالیت هستند. قدر محسن خزایی ها را بدانیم. کسانی که همچون او پای اعتقاد خود می‌ایستند و جان می‌دهند، به گردن ما حق دارند.

در انتهای برنامه، حسن شمشادی با اهدای لوح یادبودی از خانواده شهید خزایی تقدیر کرد.

انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار