حجت‌الله ایوبی:

باید مشکلات «سینما حقیقت» را حل کنیم

رییس سازمان سینمایی وزارت ارشاد گفت: سینمای مستند یک واقعیت و حقیقت است و راه خودش را در عرصه هنر باز کرده و وظیفه ما این است که مشکلات سینما حقیقت را حل کنیم.
کد خبر: ۲۱۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ - 11December 2016
«سینما حقیقت» راه خود را در عرصه هنر باز کرده است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الله ایوبی امشب (یکشنبه) در اختتامیه جشنواره سینما حقیقت اظهار داشت:  فیلمسازان مستند ایران نشان دادند که سینمای مستند یک واقعیت و حقیقت است و راه خودش را در عرصه هنر باز کرده است. اکنون وظیفه ما این است که مشکلات سینما حقیقت را حل کنیم و سینمای مستند رابه سمت جلو  پیش ببریم.

رئیس سازمان سینمایی وزارت ارشاد ضمن تشکر از دبیر جشنواره سینماحقیقت گفت: حمایت مالی ما از جشنواره سینماحقیقت حداقلی است؛ ولی دبیر جشنواره با روی باز سینما حقیقت را پیش برد.

وی ادامه داد: امروز مستندسازان با عبور از شهرت و دیده شدن و همه مواردی که سینمای مستند برای آنها دارد، این سینما را به‌عنوان یک راه سخت پذیرفته‌اند و لذا از سینماگران این عرصه تشکر می‌کنم.

ایوبی با تقدیر از مدیران سینمایی دولت یازدهم تصریح کرد: من هیچ‌وقت از مدیران سینمایی در جایی صحبت نکرده‌ام؛ اما امروز زمانی است که باید در این زمینه حرف بزنم. امروز اگر تولید در سینما افزایش یافته و ظرفیت اکران بالا رفته و تماشاگران سینما چندین برابر شده، حاصل تلاش و انرژی سینماگران است؛ اما  بخش زیادی هم مدیون تلاش مدیران و کسانی است که شبانه‌روز برای سینما زحمت می‌کشند.

وی بیان کرد: اگر ما امروز اکران موفقی را در سینما تجربه می‌کنیم، مدیون تلاش شورای نمایش و شورای صنفی است و زحمات همه مدیرانی که رنج‌هایی را به دل می‌خرند، تا اینکه سینما رنج کمتری ببیند.

ایوبی به برگزاری آخرین دوره جشنواره سینما حقیقت در دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: امیدوارم مدیران سینما حقیقت دوره بعد سینمای مستند را درک کنند. مستندسازان ما از اهمیت زیادی برخوردار هستند. این افراد ده‌ها جایزه داخلی و خارجی را می‌گیرند و مواردی را در دنیا می‌بینند که ما چشم دیدن آن‌ها را نداریم. مستندسازان چشم بینای ملت ایران هستند و ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار