آیت‌الله علما:

باید با تکیه بر مشترکات مسلمانان یک وحدت جهانی شکل داد

امام جمعه کرمانشاه گفت: باید با تکیه بر مشترکات مسلمانان که قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است، یک وحدت جهانی بین کشورهای اسلامی در راستای به زانو درآوردن استکبارهای جهانی شکل داد.
کد خبر: ۲۱۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ - 14December 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در بیست هشتمین همایش بزرگ وحدت در مجموعه تالار انتظار، اظهار داشت: شیعه و سنی باید در خدمت اسلام باشند.

علما به برگزاری جشن‌های وحدت در شهرستان‌های، بخش‌ها و روستا‌های تابعه استان اشاره کرد و گفت: جشن‌های استان باشکوه برگزار شد به‌طوری که در شبکه سراسری صدا و سیما پخش شد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه برگزاری جشن‌ها و مراسم‌های هفته وحدت را رمزگشای کلمه وحدت عنوان کرد و افزود: خداوند در قرآن کریم نسخه وحدت را رمز موفقیت بشر توصیف می‌کند، لذا در سخنرانی‌ها حول این کلمه مهم باید تاکید شود.

علما تنها سرمایه امام خمینی(ره) را توسل به قرآن در نقطه شروع انقلاب ذکر کرد و گفت: امام راحل با توکل به خدا دنیا را به زانو درآورد، چرا که امام در ابتدای تشکیل انقلاب و سرنگونی حکومت طاغوت وقتی «‌بسم الله الرحمن الرحیم» را گفت ارتش و نیروی نظامی نداشت.

امام جمعه کرمانشاه جوانان را نور چشم مملکت اسلامی معرفی کرد و یادآور شد: سخنرانان در جشن‌های هفته وحدت به جوانان بگویند که قدرت امام خمینی از اسلام بود و جوانان باید قدر سرمایه قرآن‌، سنت رسول الله(ص) و اهل بیت(ع) را بدانند، زیرا این قدرت جهان را به زانو در می‌آورد.

وی به سیاست اختلاف‌افکنی دنیای استکبار و در رأس آن آمریکا با هدف منزوی کردن اسلام ناب محمدی اشاره کرد و ادامه داد: باید با تکیه بر مشترکات مسلمانان که قرآن، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است یک وحدت جهانی بین کشورهای اسلامی در راستای به زانو درآوردن استکبارهای جهانی تشکیل داد.

علما با بیان اینکه هیچ شادی بالاتر از در کنار هم بودن مسلمانان در جشن‌ها و مراسم‌های مختلف نیست، گفت: در کنار هم بودن مسلمانان و پرداختن به مباحث دینی، تبلیغ دین است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وحدت خوبی که بین مذاهب مختلف اسلامی در کشور و استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: همین موضوع موجب شده تا دشمنان 37 سال است نتوانند خدشه‌ای به کشور وارد کنند.

علما در پایان از ماموستا قادری در راستای برگزاری همایش در پاوه تقدیر کرد و گفت: این بزرگوار با وجود اینکه در همان شب یکی از عزیزان خود را از دست داد، اما برنامه را به بهترین نحو اجرا کرد و کسی نیز متوجه ماجرا نشد.

گفتنی است،‌ 600 نفر از علمای اهل تشیع و تسنن استان کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، حجت‌الاسلام علیزاده موسوی یکی از اساتید دانشگاه‌های کشور به‌عنوان سخنران ویژه مراسم، اسدالله رازانی استاندار، محمدرضا عدالتخواه رئیس کل دادگستری، فضل‌الله رنجبر فرماندار و فرماندهان سپاه حضرت نبی اکرم‌(ص) و نیروی انتظامی از جمله مقامات حاضر در بیست هشتمین همایش بزرگ وحدت در کرمانشاه هستند.

همچنین در ادامه گروه‌های مولودی‌خوانی به اجرای برنامه پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار