مشروح/ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه قرآن بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی برپا می‌شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رویکرد ما در برگزاری نمایشگاه قرآن، پرداختن به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۲۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴ - 17June 2014

نمایشگاه قرآن بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی برپا می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری بیست و دومین دوره نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم، صبح امروز با حضور حجتالاسلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و «برزین ضرغامی» قائممقام نمایشگاه در محل باغموزه دفاع مقدس برگزار شد.

حجتالاسلام حشمتی در این نشست با اشاره به محل برگزاری نمایشگاه اظهار کرد: به دلیل برپایی نماز جماعت در مکان مصلی، از میان چند مکان مختلف، «باغموزه دفاع مقدس» بهعنوان محل برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بینالمللی قرآن انتخاب شد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد افزود: این مکان با نام دفاع مقدس مزیّن شده و نمایشگاه قرآن نزدیکترین اتفاق به آن است.

وی خاطرنشان کرد: زمان پیشنهادی برای شروع این نمایشگاه سهشنبه سوم تیر مصادف با ۲۵شعبان است که براساس آن نمایشگاه با تکریم از خادمان قرآن، پس از ۲۰روز در نیمه رمضان به کار خود پایان میدهد. همچنین زمان بازدید برای این نمایشگاه ۶بعدازظهر تا ۱۲نیمه شب در نظر گرفته شده است.

حجتالاسلام حشمتی با اشاره به پیام نمایشگاه تصریح کرد: از وضعیت به وجود آمده در عراق بسیار ناراحت هستیم و تاسف میخوریم. قرآن و اهل بیت(ع) از اعمال و رفتار ظالمینی که به ناحق خون مردم بیگناه را میریزند، برائت میجویند. شکست این افراد قطعی است و کسی که به نفس دیگران احترام نگذارد، قطعاً پایدار نخواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل کمیتههای مختلف برای هماهنگی بیشتر بیان کرد: این دوره از نمایشگاه بینالمللی قرآن از کمیتههایی نظیر کمیته بینالملل، کمیته بانوان، کمیته دانشگاهیان، کمیته حوزویان به سرپرستی حوزه علمیه قم، کمیه ناشران داخلی، کمیته رسانههای دیجیتال، کمیته کودک و نوجوان، کمیته فعالیتهای هنری، کمیته سینمایی، کمیته میراث فرهنگی، کمیته فرهنگی و ارتباطات، کمیته آموزش و پرورش، کمیته خادمان قرآن کریم، کمیته علمی با رویکرد کنفرانسها و نشستهای علمی با حضور صاحبنظران و کمیته مراسم و محافل تشکیل شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رویکرد ما در برگزاری نمایشگاه قرآن، پرداختن به مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی است. بودجه امسال نیز از محل معاونت قرآن و عترت تامین خواهد شد.

حشمتی با اشاره به نتایج و دستاوردهای نمایشگاه قرآن، گفت: نمایشگاه قرآن اتفاق ویژهای در ایران اسلامی است که نظیر آن را در جهان اسلام نداریم. آنچه که در عرصه قرآنی شاهد هستیم، بیشتر پرداختن به جنبه تلاوت و آثار مکتوب است، اما در این نمایشگاه سعی شده است در حوزه هنر و در حوزه بانوان نیز صحبت شود و این توفیقی قرآنی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به تقاضای بیش از 300 ناشر برای حضور در نمایشگاه بینالمللی قرآن اذعان کرد: بیش از 300 ناشر برای حضور در نمایشگاه درخواست داده بودند که به دلیل کمبود جا، تنها 50 ناشر انتخاب شدهاند که در حوزه ناشران مکتوب، ناشران داخلی و خارجی آثار خود را برای فروش عرضه میکنند. همچنین حوزه نرمافزار و رسانههای دیجیتال نیز در نمایشگاه حضور دارند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین رابطه افزود: امسال نیز مانند سالهای گذشته، طرح تعویض و مرمت قرآنهای فرسوده را در دستور کار داریم.

حشمتی با بیان اینکه تولیدات هنری در نمایشگاه در اولویت کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: همچنان که تفسیر و باطن قرآن مورد توجه است، از تولیدات هنری در زمینه قرآنی حمایت میکنیم. در سالهای گذشته نمایشگاه، تکریم از فیلمهای سینمایی با موضوع قرآنی را داشتیم؛ امسال نیز در کنار این موضوع، هنرهای تجسمی از برجستگی بیشتری برخوردار است. علاوه بر این از مفسرین قرآنی تجلیل خواهد شد  و سعی خواهیم کرد که دامنه تفسیر را به مساجد برسانیم.

وی با اشاره به تشکیل جلساتی با معاونت شهرداری تهران گفت: جلسات متعددی برای هماهنگی بیشتر با بخشهای مختلف شهرداری نظیر حمل و نقل، مترو و... برگزار شده است. همچنین بازدیدکنندگان از این نمایشگاه میتوانند از دو ایستگاه مترو شهید حقانی و شهید همت برای ورود به نمایشگاه استفاده کنند.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: تمهیداتی نیز برای تقویت خطوط اتوبوسرانی و ایستگاههای وَن و تاکسی نیز پیشبینی شده است. همچنین دو پارکینگ، در کنار باغ کتاب و پارکینگی در کنار مترو شهید حقانی برای رفاه حال بازدیدکنندگان محترم در نظر گرفته شده است.

حجتالاسلام حشمتی با بیان اینکه یکی از هزینههای نسبتاً مهم سالهای گذشته در نمایشگاه بینالمللی قرآن، هزینه افطاری بوده است، گفت: امسال نیز شهرداری تهران پذیرایی ساده و مختصری برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. همچنین از همین جا استقبال خود را از خیّرین و مؤسسات خیریه برای کمک در این امر خیر اعلام میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها