همکاری دو وزارتخانه در ارائه خدمات دانشگاهی نمایشگاه قرآن

وزارت علوم و وزارت بهداشت در کنار نهادهایی از جمله جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و ... خدمات قرآنی و علمی خود را در بخش دانشگاهی نمایشگاه بیست و دوم ارائه خواهد کرد.
کد خبر: ۲۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 18June 2014

همکاری دو وزارتخانه در ارائه خدمات دانشگاهی نمایشگاه قرآن

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کمیته دانشگاهیان امسال توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مدیریت می شود که دکتر سیدضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزیر علوم، مدیریت این کمیته را برعهده دارد.
 
تمامی دستگاه های دانشگاهی با همکاری یکدیگر این کمیته را همراهی میکنند که این بخشها شامل وزارت بهداشت، وزارت علوم، سازمان جهاد دانشگاهی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، سازمان بسیج دانشجویی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه فنی حرفه ای، دانشگاه علمی ـ کاربردی، دانشگاه فرهنگیان، مرکز آموزشی ـ پژوهشی قرآن خود وزارت علوم هم هست که همکاری می کنند؛ مجموعه این مراکز با همکاری یکدیگر 9 بخش را در نمایشگاه مدیریت میکنند.
 
از جمله این بخش ها میتوان به طب در قرآن، جشنواره پایاننامههای قرآنی و مشاورههای پایاننامه نویسی قرآنی، بخش صحیفه سجادیه و نهجالبلاغه، بخش تشکلهای قرآن و عترت، بخش جشنوارههای ملی قرآن و عترت، بخش پژوهش و آموزش قرآن، بخش قرآن و مطالعات میان رشتهای، فعالیتهای مکتوب و مجازی قرآن کریم، بخش فعالیتهای هنری که بین دستگاهها توزیع شده و هر کدام هماهنگکننده یکی از این بخشها هستند.
 
به عنوان نمونه طب در قرآن، به دلیل اینکه وزارت بهداشت متولی بهداشت کشور است به این دستگاه محول شده و به همین شیوه در بین دستگاه ها توزیع شده است.
 
در کنار فعالیتهای اصلی نمایشگاه فعالیتهای جنبی نیز در این بخش پیشبینی کردهایم؛ این بخش از کانونهای برتر قرآنی دستگاههای دانشگاهی، تقدیر میکند؛ از نشریات، نرمافزار و وبلاگهای برتر قرآنی دانشگاهی نیز تقدیر خواهد شد.
 
تلاش شده است که امسال در نمایشگاه بیست و دوم نشستهای علمی قرآنی با مسئولیت دستگاه دانشگاهی برگزار شود؛ حداقل 10 عنوان نشست در حال حاضر برنامهریزی شده و ظرفیت برگزاری بیش از 25 نشست نیز در این بخش وجود دارد. عناوین را به کمیته علمی تحویل دادهایم؛ عناوین و محورهای نشستها به همراه اسامی اساتید و کارشناسان حاضر متعاقبا اعلام میشود.
 

نظر شما
پربیننده ها