اتمام نگارش زندگی شهید «محمدخانی» در رده مدافعان حرم تا ماه آینده

موسسه روایت فتح در ادامه انتشار رده جدیدی با عنوان مدافعان حرم، کتاب زندگی شهید «محمدحسین محمدخانی» را به زودی منتشر خواهد کرد.
کد خبر: ۲۱۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰ - 19December 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، موسسه روایت فتح در ادامه انتشار کتاب در رده «مدافعان حرم» که تا کنون سه عنوان از آن منتشر شده است آثار دیگری در این زمینه را در دست انتشار دارد. کتاب شهید «محمدحسین محمدخانی» از نمونه‌های این آثار است که قرار است در ادامه رده مدافعان حرم منتشر شود.

این کتاب که در مراحل پایانی نگارش قرار دارد به زندگی شهید محمدحسین محمدخانی می‌پردازد. این شهید از نخبگان یزدی و مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یزد و مسئول هیأت علمدار حسین(ع) یزد و از فعالان ستاد تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد بود که در سوریه و در مقابله با نیروهای تروریستی و تکفیری به شهادت رسید.

محمدعلی جعفری از نویسندگان حوزه دفاع مقدس درباره روند نگارش کتاب شهید «محمدخانی» اظهارداشت: شهید محمدخانی دانشجوی رشته عمران دانشگاه یزد بود. این شهید بزرگوار در ستاد بزرگداشت شهدای گمنام که در این دانشگاه دفن شده بودند حضوری فعال داشت. مراسمی که در این دانشگاه برای شهدای گمنام برگزار می‌شد به قدری وسعت داشت که اهالی یزد در آن شرکت می کردند و مختص به دانشجویان نبود. من هم در این مراسم شرکت می‌کردم و همین امر فتح باب دوستی من با شهید محمدخانی شد.

وی در ادامه گفت: در یکی از اردوهای جهادی در «قلعه گنج» کرمان ایشان را دیدم که این دیدار موجب عمیق‌تر شدن این دوستی شد که بعد از ازدواج این شهید و رفتن او به تهران کمی فاصله میان ما افتاد. بعد از شهادت محمدخانی در سوریه تصمیم گرفتم تا زندگی این شهید را به نگارش درآورم. برای همین مصاحبه‌های مفصلی با دوستان، همرزمان و خانواده شهید انجام دادم.

جعفری درباره ارتباطش با موسسه روایت فتح توضیح داد: در پایان مصاحبه با همسر شهید متوجه شدم که از طرف موسسه روایت فتح با او مصاحبه‌ای انجام شده است و همین موضوع باعث آشنایی من با روایت فتح شد. به دلیل تسلط من روی موضوع و حضورم در یزد و آشنایی با دوستان شهید قرار شد کار مصاحبه و پیاده سازی و نگارش آن را خودم انجام دهم که تاکنون بیش از 60 درصد کار پیش رفته است و ان‌شاء الله تا یک ماه آینده کار به اتمام خواهد رسید.

محمدعلی جعفری متولد 1366 در شهر یزد است که در سال 87 کار نوشتن را شروع کرده و تا کنون «دلم برایش تنگ شده» زندگینامه شهید چمران، «شکوه دوران» زندگینامه شهید عباس دوران، «شیرمرد شیرود» شهید شیرودی و «برای آخرین بار» زندگینامه شهید مصطفی ردانی پور را به نگارش درآورده است.

 انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار