در مراسم رونمایی از «اطلس عملیات‌های ماندگار نیروی دریایی» عنوان شد؛

امیر سیاری: تلاش برای چاپ 60 جلد روز شمار دفاع مقدس نداجا/ سرهنگی: خاطره‌ای که نوشته نشود، گویی هیچ‌گاه رخ نداده است

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه خدمات این نیرو مغفول مانده است، گفت: تاکنون تاریخ حضور نیروی دریایی در جنگ را بدون دستکاری تا 30 جلد نوشته‌ایم و نگارش آن تا 60 جلد پیش می‌رود.
کد خبر: ۲۱۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ - 19December 2016

خدمات نیروی دریایی در دفاع مقدس مغفول مانده بود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب‌های «اطلس عملیات‌های ماندگار نیروی دریایی»، «رازهای مروارید» و سرود نیروی دریایی راهبردی صبح امروز با حضور امیر «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و «حجت الاسلام سید مهدی خاموشی» رییس سازمان تبلیغات اسلامی، «محسن مومنی شریف» رییس حوزه هنری در سالن سوره برگزار شد.

مومنی شریف در ابتدای این برنامه اظهار داشت: خوشحالم که به قولمان نسبت به نیروی دریایی وفا کردیم. حوزه هنری امروز با رونمایی از دو کتاب به بخشی از وعده هایش نسبت به این نیرو وفا کرد و امیدواریم سایر کارهایش را نیز منتشر کند.

امیر سیاری در ادامه با بیان اینکه اقدامات نیروی دریایی در دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: خدمات نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس برای عموم بیان نشده است. اسکورت کاروان مهمترین کاری بود که در طول جنگ انجام شد تا در کشورمان قحطی رخ ندهند.

وی با اشاره به بیانات رهبرمعظم انقلاب که فرمودند «خدمات نیروی دریایی قابل تقدیر است» گفت: ما در نیروی دریایی به دلیل سختی های کار در دریا کمترین کتاب، فیلم سریال و فیلم سینمایی را داریم. باید ببینیم جایگاه اسکورت در مسایل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی چیست. هیچ کدام از این موارد گفته نشده است، زیرا اصحاب رسانه و مردم در عملیات های انجام شده نبودند و فقط کارکنان نیرو حضور داشتند، بنابراین به طور کامل بحث خدمات نیرو مغفول مانده است.

فرمانده نیروی دریایی گفت: امروز موفق شدیم چند کتاب و اطلس تهیه کنیم. تاریخ حضور نیروی دریایی در جنگ را بدون دستکاری تا 30 جلد نوشته‌ایم و تا 60 جلد پیش می‌رود. سرود و اطلس ارزشمند است چون تلاشی که برای نمایش خدمات نیرو برای مردم و افتخارات شهدای نیرو به عنوان یک سند برای کارکنان آینده، مشخص می‌شود.

امیر سیاری خاطرنشان کرد: عملیات‌ها و خاطرات این نیرو جایگاهی را به وجود آورده تا هنرمندان برای خلق آثار هنری بتوانند از این گنجینه در تولید آثار هنری استفاده کنند. هر جمله‌ای که رهبر انقلاب درباره نیروی دریایی بیان کردند با دلیل و نشانه گذاری شده بوده است.

وی ادامه داد: گله‌مندی ما امروز با انتشار این کتاب‌ها کمتر شده و همکاری‌هایمان را برای تولید آثار، بیشتر خواهیم کرد.

در ادامه این مراسم، سرود رسمی نیروی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعر «علیرضا قزوه»، آهنگسازی «محمدرضا چراغعلی» و خوانندگی «سرود بخشش» رونمایی شد.

«مرتضی سرهنگی» مدیر دفتر ادبیات حوزه هنری، اظهار داشت: نوشتن وقایع بعد از جنگ، در دنیا یک سنت است. وقتی سربازها به خانه‌ها بر می‌گردند و با اسیران جنگی مقابله می کنند، قلم و کاغذ بر می دارند و می نویسند که بر ما چه گذشته است.

وی افزود: سال‌های پیش به مرکز ادبیات جنگ روسیه رفتم. بخش نیروی دریایی آن ها جدا بود و دلیل آن اهمیت نیرو برای روسیه بود. می‌گفتند: «ما جنگ شما را دنبال می کردیم و روسیه بدون ادبیات جنگ فقط یک خاک پهناور است.»

سرهنگی افزود: 12 کتاب از نیروی دریایی آماده چاپ است. معتقدم که صدام از مادران شهدا شکست خورده است. بنابراین خاطرات مادر و همسران فرماندهان شهدا جمع آوری می شود.

وی در پایان با تاکید بر نگارش خاطرات دفاع مقدس گفت: وقتی واقعه ای رخ دهد و در مورد آن نوشته ای بر روی کاغذ نیاید، گویی هیچگاه رخ نداده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار