کارشناس مذهبی غنایی در گفت‌وگو با دفاع پرس:‌

ظهور جریان‌های «تکفیری» باعث فراموشی مسئله «فلسطین» شده است/ ایران پرچمدار وحدت اسلامی

محمد دارالحکمه با بیان اینکه ایران پرچمدار وحدت اسلامی در جهان اسلام است، گفت: با ظهور جریان‌های تکفیری مسئله فلسطین تا حدودی مغفول و مظلوم مانده‌است.
کد خبر: ۲۱۸۲۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ - 20December 2016
ظهور جریان‌های «تکفیری» باعث فراموشی مسئله «فلسطین» شده است/ ایران پرچمدار وحدت اسلامی

محمد دارالحکمة کارشناس مذهبی از کشور غنا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس به خطر جریان‌های تکفیری در جهان اسلام پرداخت و اظهار داشت: جریان‌های تکفیری‌ هر کاری که در جهان اسلام انجام می‌دهند، در راستای تامین منافع دولت‌های استکباری است. این جریان‌ها به‌زودی بدون اینکه اهداف خود و حامیانشان را محقق کنند، از بین خواهند رفت.

وی در ادامه با بیان اینکه غربی‌ها از اسلام واقعی می‌ترسند، گفت: جریان‌های تکفیری می‌خواهند چهره اسلام ناب محمدی را خراب کنند. فکر تکفیری در جهان اسلام خیلی خطرناک است، اگر فرزندان ما با این اسلامی که جریان‌های تکفیری آنرا تبلیغ می‌کنند، آشنا شوند، از اسلام دست بر می‌دارند. باید تکفیری‌ها را از بین ببریم یا آنها مجبور کنیم از کرده خود پشیمان شوند و به آغوش دین واقعی اسلام بازگردند.

دارالحمکه به روابط حسنه بین مسلمان کشور غنا اشاره کرد و افزود: تعامل مسلمانان غنا با یکدیگر خیلی خوب است، هیچ مشکلی آنها را تهدید نمی‌کند گروه تروریستی بوکوحرام هم در نیجریه است که ان شاالله به زودی از بین خواهد رفت و به غنا نخواهند آمد.

وی در ادامه درپاسخ به این سوال مبنی جریان‌های تکفیری چه تاثیری در منحرف کردن فلسطین مسئله اول جهان دارند، گفت: با ظهور جریان‌های تکفیری مسئله فلسطین تا حدودی مغفول مانده و مظلوم مانده‌است.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه پدران تکفیری‌ها در یمن و فرزندانشان نیز در سوریه و عراق مردم را می‌کشند، تاکید کرد: جریان‌های تکفیری با متحد شدن مسلمانان جهان به زودی از بین خواهند رفت، آینده جهان اسلام روشن است. ما چاره‌ای جز وحدت ندارم. دشمنان اسلام از برگزاری اجلاس‌های بین‌المللی که با موضوع وحدت اسلامی هراس دارند و حتی خشمگین هستند.

وی ضمن تقدیر از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان سردمدار وحدت جهان اسلام تصریح کرد: امیدوارم گرامیداشت هفته وحدت فقط محصور در ایران نباشد و در همه جهان اسلام هفته‌ای به‌نام وحدت داشته باشیم. فرهنگ «وحدت باید در تمام جهان اسلام نهادینه شود.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار