دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مسلح بهره‌وری را افزایش می‌دهند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای چرخه مدیریت با محوریت افزایش بهره‌وری خود در اقتصاد کردند.
کد خبر: ۲۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ - 19December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نمایندگان مجلس شوری اسلامی در ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ماده 5 این لایحه را با 149 رای موافق، 15 رای مخالف، 6 رای ممتنع از مجموع 246 نماینده حاضر مصوب کردند.

بر اساس بند الف ماده 5 دستگاه های اجرایی و نیروهای مسلح مکلف شدند برای محور قرار دادن رشد بهر‌ه‌وری در اقتصاد، ضمن اجرایی کردن چرخه مدیریت بهره‌وری در مجموعه خود، تمهیدات لازم را برای عملیاتی کردن این چرخه در واحدهای تحت تولیت خود با هماهنگی سازمان ملی بهره‌وری ایران فراهم کرده و گزارش سالانه آن را به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارایه کنند.

دستگاه های اجرایی نیز مکلف شدند در شش ماه نخست برنامه، برنامه های عملیاتی خود برای ارتقاء بهره‌وری از طریق تسهیل و تشویق فعالیت های غیردولتی در حوزه های مربوطه را به تأیید سازمان ملی بهره‌وری رسانده و سازمان ملی بهره ‌وری نیز حداکثر ظرف مدت یک سال مجموعه اقدامات مذکور را به تصویب هیات وزیران برساند.

براساس تبصره بند الف این ماده اجرای این حکم درخصوص نیروهای مسلح از طریق ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.

در بند ب ماده 5 نیز در راستای ارتقاء شاخص بهره وری، دولت مکلف است نسبت به اندازه‌گیری کارایی و بهره‌وری دستگاه های اجرایی و واحدهای عملیاتی در هر سال برنامه اقدام و گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها