بروجردی در دیدار سفرای کشورهای اسلامی:

آینده منطقه در دست ملت‌های مقاوم در برابر تروریسم است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: آینده منطقه به دست ملت‌هایی است که در برابر سیاست‌های کشورهای حامی تروریسم، مقاومت و ایستادگی کردند.
کد خبر: ۲۱۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸ - 19December 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «علاءالدین بروجردی» عصر امروز -دوشنبه- در دیدار سفرای کشورهای سوریه، فلسطین، عراق، لبنان، الجزایر، مصر، عمان و تونس در تهران با بیان این مطلب بر استمرار حمایت های رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و افزود: واقعیت این است که سیاست ما داشتن بهترین رابطه با کشورها با اولویت جهان اسلام و عرب بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: جهان اسلام در مورد فلسطین موضع مشترک دارند و مسأله فلسطین موضوع محوری و مهم جهان اسلام است.

بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن تبریک آزادسازی شهر حلب در سوریه، تصریح کرد: خرسندیم که ارتش، دولت و ملت های سوریه و عراق در مقابل این بحران تحمیلی ایستادگی و مقاومت کرده و حلب به عنوان مهمترین شهر سوریه آزاد شد و انشاءالله موصل هم در آستانه آزادسازی است.

وی با اشاره به اهمیت برقراری ثبات و آرامش در منطقه گفت: دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران از هرگونه اقدامی جهت برقراری صلح و ثبات در منطقه و از بین بردن گروه های تروریستی – تکفیری، حمایت می کند.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی،اسرائیل و آمریکا را دشمن واحد امت اسلامی خواند و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا با تجهیز و تسلیح گروه های تروریستی و تکفیری، از این گروه های تروریستی حمایت می کنند.

بروجردی، همچنین با تاکید بر اهمیت مسأله فلسطین گفت: ما همچنان شاهد مظلومیت مردم فلسطین و حوادث تلخی هستیم که بر منطقه تحمیل شد.

*سفیر فلسطین: ضرورت تمرکز جهان اسلام بر ایجاد وحدت در حمایت از فلسطین

«صلاح الزواوی» شیخ السفرای مقیم تهران و سفیر فلسطین نیز ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران کشور بزرگ و مهمی است و همواره به عنوان دوست و برادر در کنار ملت فلسطین بوده و ما هیچگاه حمایت های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران در قضیه فلسطین را فراموش نخواهیم کرد.

وی همچنین، جمهوری اسلامی ایران را از حامیان اصلی در راه پایداری و احقاق حقوق مردم فلسطین دانست و از نقش اساسی مقام معظم رهبری، دولت، مجلس و ملت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد و تمرکز جهان اسلام بر عامل وحدت بخش حمایت از فلسطین را حائز اهمیت خواند.

سفرای کشورهای عربی در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از ملت های مظلوم اظهار داشتند: جمهوری اسلامی ایران گام های موثری در برقراری ثبات و آرامش و مبارزه با گروهک های تروریستی در منطقه برداشته است.

منبع: خانه ملت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار