مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس همدان:

مدافعان حرم همه خواسته خود را فدای ما کردند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: مدافعان حرم تمام خواسته‌‌های خود را فدای ما کردند تا امروز ما در آسایش در کشور زندگی کنیم.
کد خبر: ۲۱۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ - 20December 2016

به گزارش دفاع پرس از همدان، سردار مهدی ظفری در یادواره شهدای دانش ‌آموزی استان همدان و یادبود شهدای مدافع حرم که در حسینیه حضرت زینب (س) کوی محمدیه برگزار شد، با بیان اینکه این مراسم جوان‌گرا و ارزشمند است، اظهار داشت: این مجلس میثاق و تجدید بیعت با شهدا است.

وی با اشاره به نگرانی و دلهره ‌های خانواده شهدا در خصوص ادامه راه شهدا گفت: اینکه راه شهدا چه می شود نگران نباشید و بدانید که به طور قطع همه بر این بنا هستیم که راه شهدا را ادامه دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به حضور چشمگیر دانش ‌آموزان در مراسم ابراز داشت: این حضور باعث دلگرمی به خانواده شهدا و نشانگر این است که می ‌خواهید ادامه دهنده راه شهدا باشید.

وی با بیان اینکه شهدای مدافع حرم عشق به زندگی را در وجود خود داشتند، افزود: این بزرگواران تمام خواسته‌ های خود را فدای ما کردند تا امروز آثار و برکاتی در جامعه ای که زندگی می ‌کنیم داشته باشیم.

ظفری اضافه کرد: امثال شهدای مدافع حرم خود را فدا کردند تا ما بدانیم باید چه هدفی را دنبال کنیم.

وی با اشاره به بیانات همسر شهید فانوسی خطاب به دانش آموزان اظهار کرد: ایشان تکلیف را برای همه مشخص کردند، آگاه باشید که در مسیر زندگی خود دچار گناه نشوید و به وظایف الهی خود عمل کنید و طوری رفتار کنید تا زمانی که زنده ‌اید به ‌خاطر آن گناه شرمنده نباشید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه باید از رفتار شهدا الگو بگیریم، گفت: در رفتن شهدا پیامد های بسیاری است و مهم‌تر اینکه از همین دوران نوجوانی خود را عجین به نماز و قرآن و دعا کنید و مطمئن شوید که اگر اینگونه باشید هیچ دشمنی روی شما اثر نخواهد گذاشت.

وی با بیان خاطره ‌ای از لحظه شهادت شهید نوری یادآور شد: این اتفاقات افتاده تا ما خوب زندگی کنیم و بدانیم که در چه مسیری باید قدم برداریم.

ظفری با بیان اینکه برخی از انسان‌ های مریض در جامعه هدف از حضور مدافعان حرم در جامعه را درک نمی کنند، تصریح کرد: این افراد حضور مدافعان حرم را کاری بیهوده می ‌انگارند و می گویند که چه لزومی دارد جوان ‌ها برای چندین سنگ و اجر حریم اهل بیت(ع) جان فدا کنند.

وی با بیان اینکه این افراد به دنبال کوچک کردن اسلام و ائمه (ع) در جامعه هستند، اظهار داشت: حضور مدافعان حرم در جبهه‌ های نبرد به خاطر ارزش‌ ها و اعتقادات است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم در خارج از مرزهای کشور رفتند تا محیط جنگ را به محیط امنیتی دشمن ببرند تا آرامش ما حفظ شود، افزود: حضرت علی (ع) می فرمایند «به خدا قسم اگر قوم، قبیله و کشوری بداند دشمنی دارد ولی بخواهد در کشور و خانه خود به جنگ با او بپردازد ذلیل و شکست خورده است.»

وی در ادامه با اشاره به ضرورت تحصیل و کسب علم خطاب به جوانان افزود: در صدد کسب علم باشید و در این راه مقام به‌ دست آورید و تمامی موضوعات زندگی خصوصی و اجتماعی را از راه علم کسب کنید.

ظفری با اشاره به وجود رزمندگان همدانی در آزادسازی حلب ابراز داشت: این مدافعان حرم برای اینکه ما سالم باشیم و سالم زندگی کنیم به جبهه ها شتافتند.

وی با بیان اینکه در نظام دینی همه مسئول هستند، تصریح کرد: نباید فکر کنیم بر عهده ما مسئولیتی نیست، دانش ‌آموز اگر به تحصیل بپردازد و مراقب صحت و سلامت خود باشد و رفتاری در زمینه ایجاد گناه انجام ندهد و زمینه گناه برای دیگران را فراهم نیاورد به نوعی جهاد است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌ های دفاع مقدس استان همدان افزود: معلم آن جامعه اگر به این امر اذعان کند که دانش ‌آموزانی در گروه تربیت صحیح او قرار دارند و در صدد تربیت صحیح قدم بردارد نیز خود نوعی جهاد است.

وی با اشاره به برخی معضلات اجتماعی در جامعه عنوان کرد: امروزه برخی با بهانه‌ جویی ‌های بی‌ خود از خانه قهر می کنند در صورتی که نمی دانند بهترین پناهگاه والدین هستند.

ظفری وسایل ارتباطی رایج در جامعه را به عنوان ابزارهای شیطانی معرفی کرد و یادآور شد: در کشور ما هر چیزی که بین اعضاء تفرقه بیندازد شیطان است و شیطان امروز ما وسایل ارتباطی و فضای مجازی که عامل اصلی انحراف جوانان است.

وی افزود: وسایل ارتباطی باید به عنوان وسیله سالم برای ارتباط استفاده شود و رفتار ناشایست در آن نباشد که اگر باشد شیطان خود را در این قالب به ما نشان می ‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس استان همدان در پایان در خصوص اهداف مراسم خاطرنشان کرد: باید پس از بازگشت از این مراسم تحولاتی در خود ایجاد کنیم و سلامت رفتاری داشته باشیم و از احترام به بزرگترها و کسب علم غافل نشویم و اگر در گذشته به گناه مرتکب شدیم در صدد توبه از گناه و ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا سالم بمانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار