قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حماسه‌های دفاع مقدس را ماندگار می‌کند

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اگر بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را رواج داد تمام حماسه‌هایی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده تا 100 سال دیگر نیز به فراموشی سپرده نخواهد شد.
کد خبر: ۲۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ - 18June 2014

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حماسه‌های دفاع مقدس را ماندگار می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، «سردار محسن انصاری» قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش تخصصی رؤسا و مدیران امور ایثارگران مراکز انتظامی کشور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای ناجا اظهار کرد: رسیدگی به امور ایثارگران و خانوادههای شهدا وظیفه همه ما است که جز با مدیریت جهادی به سرانجام نخواهد رسید.

وی ادامه داد: از همان اوائل انقلاب که امام(ره) نهضتسازی خودشان را آغاز کردند وارد مبارزهای شدند که میدانستند این مبارزه طولانی خواهد بود. امام(ره) میفرمایند تا کفر و شرک هست، مبارزه هم هست و تا مبارزه هست ما هم هستیم.

قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امام(ره) در نظامسازی خود با یک نگاه جامعهنگر مبارزات خود را آغاز کردند، افزود: در بدو پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) با تشکیل کمیته، سپاه، بنیاد شهید و نامگذاری روز ارتش، مبارزات خود را ادامه دادند؛ چرا که میدانستند زیربنای بودن و ماندن ما در ادامه مبارزه است و زیرساختهایی که ایشان تشکیل دادند باعث شد، تا در دوران دفاع مقدس، مبارزات گستردهای را مشاهده کنیم و بر اساس همین مبارزات آرمانی، فرهنگ ایثار و شهادت شکل گرفت.

سردار انصاری تصریح کرد: فرهنگی که امروز در جامعه ما است نتیجه مبارزات امام(ره) و زیرساختسازی ایشان است که ما امروز باید پاسدار فرهنگ ایثار و شهادت و خون شهدا باشیم و با دفاع از این فرهنگ، جایگاه شهدا جانبازان و ایثارگران را در جامعه حفظ کنیم.

قائممقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: با گرامیداشت خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، راه شهدا و امام(ره) را ادامه دهیم؛ چراکه زنده نگه داشتن یاد شهدا به معنای ادامه دادن راه آنهاست.

وی ادامه داد: کسانی که زیر پرچم انقلاب از این مرز و بوم دفاع میکنند جزء عناصر جهادی هستند که معنی همان مجاهدت فی سبیلالله است و فقط با تفکر جهادی میتوان این راه را ادامه داد. اگر بتوان فرهنگ ایثار و شهادت را رواج داد تمام حماسههایی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده تا 100 سال دیگر نیز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

سردار انصاری در پایان با بیان اینکه حماسههای دفاع مقدس الگو گرفته از عاشورا بود، گفت: نمونه بارز مدیریت جهادی در دوران دفاع مقدس قابل مشاهده بود، که باید با ادامه این فرهنگ برای همیشه فرهنگ ایثار و شهادت در طول تاریخ زنده بماند و در خدمترسانی به خانوادههای شهدا جانبازان و ایثارگران به درجات بالایی برسیم.

نظر شما
پربیننده ها