به بهانه برپایی جشنواره هنر مقاومت؛

افشاگری هنری در قواره بین‌المللی/ میراث «شهید آوینی» به چه می‌اندیشد؟

جشنواره جهانی هنر مقاومت ثمره و میراث نگرش «سید مرتضی آوینی» نسبت به هنر مقاومت، چهارمین دوره خود را با تمرکز بر افشاگری جنایات بین‌المللی برپا کرده است.
کد خبر: ۲۱۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ - 21December 2016

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، بنیاد فرهنگی روایت یکی از نهادهای برجسته فرهنگی کشور است، که با سابقه‌ای بیش از دو دهه، امروزه به عنوان میراث گرانبهای سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی در راستای ترویج و گسترش فرهنگ مقاومت و پایداری با استفاده از اقدامات فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.

جشنواره جهانی «هنر مقامت» یکی از اقدامات فرهنگی و اثربخش و موثر این نهاد فرهنگی در حوزه فرامرزی است.

انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های تخصصی این نهاد توانسته با استفاده از ظرفیت هنرمندان عرصه تجسمی ایران و جهان (هنرمندان نقاش، طراح، کارتونیست، کاریکاتوریست و مجسمه ساز) این رویداد عظیم فرهنگی را جریان سازی می‌کند.

فراخوان این جشنواره در اردیبهشت ماه سال جاری در 4 رشته اعلام شد که دبیرکلی این رویداد هنری را استاد «حبیب‌الله صادقی» از اساتید برجسته دانشگاه هنر بر عهده گرفت.

جشنواره با برگزاری ورک شاپ‌هایی تخصصی در تمامی دانشگاه‌های هنر کشور جهت خلق آثار هنری اقدام کرد. نهایتا حدود 4هزار اثر از ایران و 71 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

نمایشگاهی که در حال حاضر در موزه صبا شاهد برپایی آن هستیم، شامل 600 اثر برگزیده می‌باشد که توسط هیئت داوران جشنواره، داوری و انتخاب شده‌اند.

این نمایشگاه تا بیستم دی ماه در فرهنگستان هنر، موزه صبا از ساعت 10 الی 18 جهت بازدید علاقه‌مندان برپا می‌باشد. آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان، هجدهم دی ماه در فرهنگستان هنر با حضور شخصیت‌های فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان این عرصه برگزار خواهد شد.

چهارمین جشنواره جهانی هنر مقاومت امروزه در شرایطی برگزار می‌شود که جهان پیرامون ما، دستخوش تحولات و جنایات مختلف است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار