اسوه های صبر3/ مهدی اسدزاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

انتظار جانبازان از حمایت‌های مسئولان 30 ساله شد/ فعالیت 15 مرکز ورزشی مخصوص جانبازان نخاعی

مسئول ورزش انجمن جانبازان نخاعی کشور گفت: بنابر شرایط جسمی جانبازان قرار بود، در مراکز پرتردد شهرها امکانات رفاهی همچون هتل مخصوص جانبازان ایجاد شود، اما به جهت نبود اعتبار کافی این امر صورت نگرفت.
کد خبر: ۲۱۸۷۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ - 26December 2016

انتظار جانبازان از حمایت‌های مسئول 30 ساله شد/ فعالیت 15 مرکز ورزشی مخصوص جانبازان نخاعی«مهدی اسدزاده» مسئول ورزش انجمن جانبازان نخاعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با بیان اینکه 15 مرکز فعال ورزشی در شهرهای بزرگ کشور به ورزش جانبازان نخاعی اختصاص دارند، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 2 هزار جانباز نخاعی در سراسر کشور داریم که عضو انجمن جانبازان نخاعی کشور هستند.

وی به حمایت‌های صورت گرفته جهت برگزاری مسابقات ورزشی میان جانبازان اشاره کرد و گفت: اگر از ورزش جانبازان حمایت شود، علاوه بر بالارفتن روحیه و نشاط، هزینه بهداشت و درمان آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.

اسدزاده عنوان کرد: انجمن جانبازان نخاعی قریب به 10 سال است که فعالیت‌های خود را در قالب NGO آغاز کرده است و چندی پیش هفتمین دوره از مجمع عمومی، جهت انتخاب اعضای هیات مدیره برگزار شد. در این مراسم بیش از 150 جانباز نخاعی از استان و چند تن دیگر به عنوان نماینده از دیگر شهرها حضور داشتند.

مسئول ورزش انجمن جانبازان نخاعی کشور، خاطرنشان کرد: انجمن جانبازان نخاعی کمیته‌هایی همچون تربیت بدنی، بهداشت و درمان، روابط عمومی، مناسب‌سازی، فرهنگی، زیارتی و سیاحتی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: قریب به چهار سال است که مسئولیت ورزش انجمن جانبازان نخاعی کشور را عهده دارم و در طی این مدت به مناسبت‌های مختلف جشنواره برگزار کردیم. سال گذشته چهار جشنواره به مناسبت‌های هفته جانباز، هفته دفاع مقدس، ایام الله دهه فجر و بزرگداشت روز شهید برگزار شد. در این جشنواره‌ها بالغ بر یک هزار جانباز حضور داشتند.

اسدزاده تاکید کرد: برگزاری مسابقات جانبازان به جهت حضور جانبازان در جامعه و ترغیب به امر ورزش صورت می‌گیرد و جنبه رفاقتی دارد تا رقابتی.

مسئول ورزش انجمن جانبازان نخاعی کشور، بیان کرد: 2 جانباز نخاعی در پارالمپیک 2016 ریو از استان آذربایجان شرقی و 2 جانباز نخاعی نیز از استان تهران در رشته تیراندازی با کمان و اسلحه شرکت کرده و مقام نیز دریافت کردند.

وی افزود: قریب به 20 سال در رشته وزنه برداری جانبازان فعالیت دارم و در مسابقه برون مرزی رتبه سوم را کسب کردم. در طی چهار سال گذشته نیز مقام اول را در سطح کشوری به خود اختصاص دادم.

اسدزاده خاطرنشان کرد: در میان جانبازان، دکتر، مهندس، وکیل، پزشک و ورزشکار وجود دارد که با وجود مشکلات جسمی با تمام قوا برای کشور خدمت می‌کنند. بیش از یکصد تن از جانبازان نخاعی در بیمارستان‌ها در حال طبابت هستند. در سطح تهران 20 جانباز نخاعی در رشته‌های تخصصی در حال خدمت‌رسانی هستند.

مسئول ورزش انجمن جانبازان نخاعی کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر همکاری شهرداری در زمینه همسان‌سازی چه میزان موثر بوده است، اظهار داشت: کمیته مناسب سازی شهری در انجمن به خوبی در حال فعالیت است. جانباز مهندس «بنایی» سالانه کلاس‌های آموزشی جهت آشنایی با شرایط جانبازان نخاعی برای کارکنان شهرداری برگزار می‌کند تا جانباز بتواند در سطح جامعه حاضر شود.

وی افزود: پروژه‌های انبوه ساختمان‌سازی در سطح تهران همچون مجتمع قمربنی هاشم (ع) در جنوب تهران، تحت نظر انجمن جانبازان نخاعی به بهترین نحو ساخته شد.

اسدزاده به نبود اعتبار کافی در زمینه سیاحتی جانبازان اشاره کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده از سوی مسئولان کشوری، قرار بود، در مراکزی که جانبازان تردد بیشتری دارند، امکانات رفاهی همچون هتل مخصوص جانبازان ایجاد شود، اما به جهت نبود اعتبار کافی این امر صورت نگرفت. یک جانباز نخاعی نمی‌تواند همچون مردم عادی سفر کرده و از امکانات بهره ببرد.

وی تاکید داشت: با گذشت 30 سال از مجروحیت رزمندگان، به تازگی در بحث بهداشت و درمان حمایت‌هایی صورت گرفته که مثمرثمر نیز بوده است.

اسدزاده به حضور جانبازان در سرزمین نور اشاره کرد و گفت: جانبازان نیز علاقمند هستند که هر ساله در این سفر معنوی حضور یابند. طی سال‌های گذشته بودجه‌ای برای حضور جانبازان نخاعی در اردوی راهیان نور اختصاص یافت. مسئولیت سفر از محل سکونت جانباز تا اهواز بر عهده خود او بوده و محل اسکان و شرایط حضور در مناطق عملیاتی بر عهده انجمن جانبازان است.

وی ادامه داد: با فراهم آمدن چنین امکانی، سال گذشته توانستم در مکانی که مجروح شدم، حضور یابم که برایم تداعی‌گر خاطرات خوش در کنار رزمندگان بود.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار