محسن رضایی که خود در آن روز در جبهه به سر می برد، در این خصوص گفت که تلفنی دستور را به رئیس دفترش در تهران ابلاغ کرده است؛ آن دستور شفاهی این بود: «هیچ هواپیمایی از زمین بلند نمی شود، مگر اینکه پاسداری در آن مستقر شود.»
وی حدوداً پنج سال پیش طی مصاحبه ای تلویزیونی به تشریح یک
فقره اقدام به هواپیماربایی که در همان تاریخ رخ داده بود، پرداخت. ماجرا از این قرار بود که با
رشادت و مقاومت پاسداران مستقر در هواپیما علیرغم بی تجربگی و
نبود سلاح سازمانی متناسب با مأموریت واگذاری و عدم گذراندن دوره آموزش تخصصی، این هواپیماربایی خنثی شد. ظاهراً
هواپیما از تهران به مقصد بندر عباس پرواز می کرده که در همان اوایل راه خلبان از سوی هواپیماربایان تهدید می
شود؛ اما سرانجام با تلاش فراوران، رشادت و غیرت
پاسداران مستقر در هواپیما، عملیات هواپیماربایی که باعث می شد حیثیت امنیتی
نظام زیر سؤال برود، خنثی شد و پاسداران حفاظت هواپیمایی موفق شدند تا آن هواپیما را در پایگاه هشتم شکاری اصفهان
بر زمین بنشانند.
از تاریخ تشکیل سپاه حفاظت فرودگاهها تا کنون، رزمندگان جان برکف سپاه حفاظت هواپیمایی چندین اقدام ضد امنیتی را در هواپیماها خنثی کرده اند.
ضریب امنیت در خطوط هوایی جمهوری اسلامی ایران به قدری بالاست، که در دنیا یگان «امنیت پرواز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را «گارد آهنین» مینامند. هرچند موارد معدودی در زمان جنگ تحمیلی و یک مورد خاص در شهریورماه سال 1374 با موفقیت هواپیماربایان در انتقال هواپیماها به خارج از کشور روبهرو شد، اما به طور کلی دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در زمینه اقدام به هواپیماربایی و در وصول به اهداف خود در این زمینه ناکام مانده اند.
انتهای پیام/ 171