به مناسبت ایام سالگرد عملیات کربلای 4:

دیدار جمعی از خبرنگاران کرمانی با مادر سردار شهید علی شفیعی

جمعی از خبرنگاران کرمانی حوزه دفاع مقدس، با "سکینه پاکزاد " مادر سردار شهید علی شفیعی از زنان فعال در دوران دفاع مقدس دیدار کردند.
کد خبر: ۲۱۹۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ - 26December 2016

به گزارش دفاع پرس از کرمان، به مناسبت سالروز آغار عملیات کربلای ۴، جمعی از خبرنگاران دفاع مقدس با "سکینه پاکزاد" مادر سردار شهید علی شفیعی از زنان فعال در دوران دفاع مقدس که تنها فرزندش را عازم جبهه های جنگ کرد، دیدار کردند.

وی که خود در پشت جبهه از نیروهای فعال و تاثیرگذار بود، در جمع خبرنگاران به بیان خاطرات آن دوران پرداخت و گفت: در اوایل جنگ قبل از اینکه خود به جبهه بروم ودر پشتیبانی جنگ مستقر شوم، در ستاد پشتیبانی در کرمان به همراه تعدادی خانم های دیگر فعالیت می کردیم.

خانم پاکزاد ادامه داد: زمانی که پشت جبهه کار می کردم،یک روز برای شستن لباسهای رزمندگان به مقر لشکر رفتم و علی هم آنجا بود، یکی از سربازها خطاب به علی گفت: فرمانده. علی گفت:"من فقط یک بسیجی ساده هستم وعنوانی ندارم". علی به هیچکس نمی گفت چه کاره است.

مادر سردار شهید علی شفیعی تاکید کرد: ما برای خدا کار کردیم نه برای ثروت دنیا و فرزندان ما برای دفاع از دین، وطن و ناموسمان رفتند و هرگز پشیمان نیستیم.

وی ادامه داد: امروز بسیجی ها همچون بسیجی های دوران جنگ باید افراد شجاع، مخلص و ولایی باشند و آنها را سرمشق و الگوی خود قرار دهند.

وی همچنین به حضورش در مناطق پشت جبهه اشاره کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در مناطقی از جمله اهواز، ایلام، قصر شیرین، شوش دانیال، آبادان، خرمشهر و ... حضور وفعالیت داشتم.

مادر شهید علی شفیعی در ادامه به بیان دغدغه های خود پرداخت گفت : از مسئولان می خواهیم که برای اشتغال جوانان چاره ای بیندیشند تا جوانان با حل مشکل اشتغال به تشکیل خانواده هم می پردازند و جوان ها هم نباید منتظر کارهای خاص باشند. باید غیرت داشته باشند، انواع شغل ها از جمله مکانیکی،نجاری، شیشه بری و...هم کار حساب می شوند.

وی از وضع حجاب در جامعه نیز اظهار نارضایتی می کند و می گوید:شهدا برای حفظ ایمان، وطن و ناموس مردم به مقام والای شهادت رسیدند و نباید حجاب در جامعه اینگونه باشد.

یاد آور می شود؛ سردار شهید علی شفیعی مسؤول‌ محورهاي‌ عملياتي‌ لشكر 41 ثارالله در شهر کرمان ودر خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. پدر را بخاطر ابتلا به بیماری سرطان از دست داد و در کنار مادر رنجدیده خود با فقر به دست و پنجه نرم کرد.

باحضور درجنگ با آن سن کم و بروز خصلتهای بارزی چون مدیریت، تدبیر، اخلاص توانست خیلی زود یکی از فرماندهان جنگ و جبهه شود و سرانجام سردار شهید علی شفیعی درعملیات کربلای ۴ آسمانی شد

 همچنین كتاب‌ «مثل‌ علي‌ مثل‌ فاطمه‌»، به خاطرات‌ و زندگي‌ سردار شهيد علي‌ شفیعی می پردازد.

دیدار جمعی از خبرنگاران کرمانی با مادر سردار شهید علی شفیعی 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار